Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det skete i løbet af de fem timer, hvor Anthon Bergs generøse chokolade-butik var åben. Se de tre mest populære løfter og en film fra arrangementet.

For godt 10 dage siden blev Købmagergade 7 omdannet til en chokolade-butik for blot fem timer om lørdagen. Mandag var det igen en tøjbutik.

Eventen var et indslag i Robert/Boisen & Likemindeds “You can never be too generous” kampagne for Anthon Berg, og ideen var, at man i de fem timer kunne købe chokolade mod at give et løfte til en ven, kæreste eller ægtefælle via Facebook.

383 handlede via Facebook (og fik generøsiteten spredt til deres venner), og andre 167 udfyldte et “løfte-bevis” på stedet – og det svarer samlet set til en ekspedition hvert 33. sekund.

Alle varerne havde et bestemt løfte på som prisskilt, og de tre mest populære løfter var:

  1. En dag, hvor du hjælper din ven med at gøre hovedrent
  2. En søndag, hvor du vækker din kæreste med morgenmad på sengen
  3. En dag, hvor du giver din kæreste massage og faktisk gør dig umage

Det krævede tålmodighed at komme til, idet der meldes om køer på op til halvanden time, og der er efterfølgende lavet en lille film om eventen (se den her).

Man kunne deltage i en konkurrence ved efterfølgende at uploade billeder på Facebook fra indfrielsen af løftet. Det gjorde 96.

Men kampagnen rakte selvfølgelig meget længere ud. Vurderingen lyder på, at den nåede 150.000 på Facebook.

Desuden blev der samplet i alt ca. 10.000 stykker chokolade på dagen, hvor det vurderes, at selve eventen nåede en eksponering på ca. 100.000.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club