Af FiG

Danisco valgte et utraditionelt løsnings-forslag til en årlig business-camp. Bureauet bag kan glæde sig over en international pris for ideen.

Event-bureauet Welcome kan endnu engang glæde sig over international hæder for tilrettelæggelsen af store internationale møder.

Det drejer sig om et årligt Business Forum for Dansisco, som forleden vandt årets Gala Award, der blev uddelt i Tampa i Florida ved The Special Event Show. Her mødes den internationale eventindustri i en uge.

Topledere er vant til rimeligt komfortable og luksuriøse omgivelser. Men da Danisco skulle hente sine 60 øverste ledere til et årligt Business Forum i sommer, før selskabet blev solgt, valgte man en anderledes tilgang.

Gisselfeld Slot lugter godt nok lidt af luksus, men det var ikke slottet, de skulle bo på. I stedet blev de sendt på en telt camp.

“At afholde vores Business forum var en naturlig del af vores business circle, men vores tilgang til projektet var at tænke nyt og anderledes – ligesom i den daglige forretning. Vi ville prøve noget nyt, men stadig beholde elementerne dvs. det faglige indhold, noget team aktivitet samt socialt samvær,” siger Tom Knutzen og fortsætter:

“Welcome hjalp os med denne udfordring og præsenterede “Camp Conceptet” – nytænkende og anderledes. Det har været en fornøjelse at arbejde med Welcome, som under hele forløbet optrådte særdeles professionelt. Projekt teamet formåede virkelig at skabe ro og tryghed omkring både det kreative og selve produktionen af begivenheden. Resultatet blev et Business Forum, der blev et ‘benchmark to remember’.”

I forbindelse med salget af Danisco til amerikanske Dupont stoppede Tom Knutzen, og han har netop fået nyt job som leder af en schweizisk ingrediens-virksomhed.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club