6000 private sommerhuse får nyt PR-bureau

peng

En af Danmarks største feriehusudlejere har valgt Publicity til at øge kendskabet og synliggøre summerhus-udlejningens bidrag til dansk turisme.

Sol og Strand Feriehusudlejning, der via 22 lokalbureauer i Danmark har næsten 6.000 private sommerhuse til udlejning, har valgt Aalborg-bureauet Publicity som samarbejdspartner til sin PR- og presseindsats.

Publicity skal bidrage til en systematiseret kommunikation, der kan konsolidere Sol og Strands markedsposition som ’det naturlige førstevalg, når det kommer til feriehusudlejning i Danmark’.

Målet er dels at udbrede kendskabet til Sol og Stand, dels at synliggøre sommerhusudlejningens bidrag til den danske turisme.

”PR-indsatsen supplerer vores eksisterende marketingaktiviteter godt, fordi positiv presseomtale er med til at holde vores brand levende i de ”døde perioder”, hvor vi ikke kører massivt på med markedsføring og kampagner og uden for højsæsonen for ferie eller feriebooking,” siger marketingchef i Sol og Strand, Henrik D. Jensen.

Hos Publicity ser man Sol og Strand som en kunde med et stort PR-potentiale, fordi turismen herhjemme har stor mediebevågenhed.

Direktør i Publicity, Esben Lind, siger:

”Sol og Strand har en solid platform at tale ud fra og nogle gode muligheder for at påtage sig rollen som branchens talsperson.”