Det blev RelationshusetGekko, der løb med de fleste af finalepladserne, da første runde i Echo Awards blev afgjort.
Prisen uddeles ved den årlige DMA-konference i USA, som i år afholdes i San Francisco.
I alt fik 7 bureauer 14 cases sendt videre til finalen.
“Igen i år kan vi glæde os over flot dansk repræsentation på short listen til Echo Awards. Vi plejer at holde os godt til, når Guld, Sølv og Bronze samt special awards uddeles. Så lad os krydse fingre for et brag af en Galla aften for de danske Direct Marketing bureauer.” siger Finn Overgaard fra RelationshusetGekko, der er, europæisk dommerformand ved Echo Awards.
Den endelige priser uddeles ved en galla-fest d. 12. oktober. De shortlistede arbejder er:
- RelationshusetGekko. The SAS Forecast Challenge, SAS.
- RelationshusetGekko. SAS MatchMe, SAS.
- RelationshusetGekko. Respondents sent flying to web by creative DM SAS
- RelationshusetGekko. Why not – donate blood? Giv Blod
- RelationshusetGekko. Family Mix – mix your cable TV package Canal Digital
- RelationshusetGekko. HassyNYC – freestyling in the social media Hasselblad, USA
- Dialog Factory. And Now She Will Break your Data SecuritymDubex
- Sepia. TDC HomeTrio – delivered in thousands of ways. TDC
- Mediabroker. Automotive and Tire Service – for women only! Nordisk Dæk Import
- Magnetix. The Meter Hunt. SEAS-NVE
- Hjaltelin, Stahl & Co. Doctors without Border. Læger Uden Grænser
- OgilvyOne worldwide. Telia Customer Life Cycle Program. Telia
- OgilvyOne worldwide. Telia Flex CLC Additional Sales. Telia
- OgilvyOne worldwide. 4 great benefits from a single campaign. IBM
Foreningen Danish Direct star også I år for at arranger rejsen til DMA, som sidste år havde ca. 100 deltagere.