7-Eleven belønner sine fans med tilbud

FiG

Kæden er pioner i forhold til at bruge et nyt Facebook-værktøj.

Facebook skal børsnoteres og skal den forventede værdi forsvares, så skal der omsætning til. Derfor kommer der mange kommercielle initiativer fra det sociale netværk.

Et af dem er Facebook Offers, og det har 7-Eleven været hurtige til at tage op. Kæden lancerer i dag sine danske Facebook `likers´ et hav af ekstra gode tilbud og rabatter i deres lokale 7-Eleven.

“At gå på Facebook og `poste´ og `like´ via mobilen er på få år blevet en rigtig udbredt og populær måde for folk at give deres meninger til kende på blandt venner og bekendte. Med Facebook Offers honorerer vi alle dem, der har `liket´ os på 7-Elevens Facebook side ved at tilbyde vores likers gode rabatter på udvalgte varer i landets 195 7-Eleven butikker,” siger Bo Velling-Theisen, marketingchef i 7-Eleven.

Facebook Offers fungerer på den måde, at man som `liker´ af 7-Elevens Facebook side fra i dag vil modtage opdateringer om aktuelle tilbud fra 7-Eleven i sine statusopdateringer. Ser man et tilbud, som man ønsker at gøre brug af, klikker man på `Hent tilbud´. Herefter sender Facebook en e-mail, som kan udskrives eller fremvises på mobiltelefonen i butikken for at få rabat på det konkrete tilbud. Det kunne fx være: “Vis denne besked ved kassen og få to kaffe latte til én kaffes pris.”

Facebook Offers har kørt i en række andre lande i et stykke tid og bliver med 7-Elevens lancering altså nu også introduceret i Danmark.

“Med Facebook Offers giver vi kunderne en ny og anderledes måde at indhente tilbud på. Alt man skal gøre, for at få fingre i de gode rabatter fra Facebook Offers, er at gå ind på 7-Elevens Facebook side og `like´ os,” siger Bo Velling-Theisen.