727 samler alle kompetencer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Regnskabet viser en stabil udvikling, og nu har man flyttet online-aktiviteterne ind under samme ejerskab som reklamebureauet.

727 Communications i Skanderborg følger nu den trend, en række reklamebureauer har valgt i forhold til at samle alle kompetencer.

Tidligere havde reklamebureauet et søsterselskab under navnet 727 Online, men alle medarbejdere og kundeforhold er nu flyttet over i et andet selskab, der er 100 pct. ejet af 727 Communication.

Det er sket for at samle alle kommunikationskompetencer – både strategiske, udviklende og operationelt udførende – under samme ejerskab for at skabe synergier.

Den formelle skæringsdato er d. 30. juni, der også er afslutningen på årsregnskabet. Men processen har været i gang et stykke tid, og derfor afrapporteres 727 nu samlet frem for som to selskaber.

Facit blev et år med en mindre fremgang i bruttoavance – men et fald i overskuddet. Resultatet beskrives dog som tilfredsstillende og i overensstemmelse med forventningerne. Markedsforholdene har været hårde, men der har også været engangsudgifter, og adm. dir. Tom Elert taler da også om, at der er investeret i fremtidig vækst, som man nu begynder at se resultaterne af.

“Vores situation lige nu er positiv med fin kundetilgang med bl.a. EBay Danmark/dba.dk, Bilbasen og Danbo Møbler – og der er flere på vej. Vi forventer således pæn vækst i top- og bundlinie i indeværende regnskabsår,” siger Tom Elert.

Nøgletal for 727 Communications

  • Bruttoavance 28,6 mio. kr. +3,8 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 772.973 kr. -2,3 pct.
  • Lønandel 71,3 (66,1)
  • Resultat af primær drift +3,331 mio. kr. -31,1 pct.

    Bruttoavance er estimeret af Bureaubiz