Af Peter Engholm 25@mail.dk

Odense har haft reklame og marketing i udbud. Budgettet er på 60 mio. kr. årligt, og 14 bureauer er valgt til reklameydelser og mediaformidling.

Tjenesteydelsesaftale – bureakratisk ord, men det skræmte på ingen måde bureauerne. Ikke færre end 74 virksomheder bød nemlig ind på at levere reklame og marketing til Odense kommune, som netop har afsluttet sit offentlige udbud.

Aftalen er to-årig og har et budget på ca. 60 mio. kr. om året, heraf ligger knap halvdelen i tryk, mens reklameydelser og mediaformidling begge har et årligt budget på 10-15 mio. kr.

De 74 virksomheder skulle først igennem en prækvalficering – her blev knap halvdelen valgt fra – og ud fra de tilbageværende blev leverandørlisten valgt.

På reklamebureau-ydelser kom disse 10 bureauer og konsortier på listen:

  • Public Communications
  • Mantra
  • KreativGrafisk
  • 2+1 idébureau
  • Stupid Studio
  • Wagawaga
  • Capacent+Mediaedge:cia+ Recommended
  • Scanad+gp-TRYK+Kommunekation
  • Datagraf
  • Cosmogaphic

Følgende bureauer/konsortier blev prækvalificeret på reklameydelser, men kom ikke på den endelige liste: Andersen & Blæsbjerg, Zornig+KommunikationsKompagniet , Aakjær’s+MeadiaSyd , Vester Kopi og Kontrapunkt.

På mediaformidling har Odense kommune valgt disse 5 bureauer/konsortier som leverandører: 

  • Promedia
  • Capacent+Mediaedge:cia+ recommended
  • Scanad Evolution agency+gp-TRYK+Kommunekation
  • Carat
  • IUM

Andre bureauer/konsortier blev prækvalificeret, men nåede ikke helt frem til den endelige liste: Aakjær’s+MeadiaSyd, Datagraf, Fohlmann.com og Signatur+OMD.

De bureauer, der er indgået aftale med, er nu på Odense kommunes shortliste i de kommende to år. Der vil så komme en række miniudbud, som bureauerne kan byde ind på.

Kommentarer

  1. jøses, det er jo helt forkert at dele kagen ud i så mange bidder. Hvem sidder med budgettet?

    Det bliver en kommunal opgave hvor man får pengene og går. Del og hersk princippet fra kommunen.

    Det er desværre for ofte at man se den slags foregå. Det undre mig ikke hvorfor vi skal se så meget crap på reklame søjlerne.
    Når de ikke kan blive enige om at lave en samlet pakke.

    Men nu er de så i lommen på kommunen wow.

    I øvrigt, tør andre ikke kommentere 😉 For man kunne jo miste en kunde og det er rigtig sjovt at arbejde på den måde som de udlægger det. Ingen siger noget for vi holder på jobbet. Dooh!

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club