De danske traditioner ved den årlige Echo Award, der uddeles på den amerikanske DMA-konference til oktober er stolte. Og også i dette års konkurrence går det godt.
Godt nok blev det “kun” til 16 finalepladser, hvilket er lidt mindre end sidste års 19. DEt er dog fortsat så meget, at det vækker opmærksomhed, og derfor vil man på opfordring fra DMA i år beskæftige sig med, hvorfor danske bureauer vinder så mange priser.
En finaleplads er lig med mindst en 5. plads – med mulighed for at få en leader award (4. plads) eller en guld, sølv eller bronze Echo Award. Det afsløres først på konferencen, der i år foregår i Las Vegas.
8 bureauer deler de 16 finalepladser, der er udvalgt efter 2. runde i konkurrencen.
Finalepladserne er fordelt således:
- RelationshusetGekko, 4
- OgilvyOne Worldwide, 4
- Hjaltelin, Stahl & Co, 3
- Magnetix, 1
- Mediabroke, 1
- Kunde & Co, 1
- Halbye Kaag JWT, 1
- Maximus, 1
De fleste af bureauerne er velkendte – men Maximus er debutant. Bureauet er stiftet af, Per Djervig-Chamby og Rolf Carlsen i kølvandet på Sepias kollaps.
“Det er glædeligt at se, at vi igen i år stiller stærkt hold og holder fanen højt, når der skal hentes priser for effekt i Echo. Alt tyder på at de danske Direct bureauer får et brag af en Gallaaften.” siger Finn Overgaard fra RelationshusetGekko, der er, europæisk dommerformand ved Echo Awards.
De shortlistede arbejder er:
The Shit Book |
Halbye Kaag JWT |
bergh.dk |
Pension for all |
Hjaltelin Stahl Gruppen |
ATP |
Telia Let’s App – App’etizer |
Hjaltelin Stahl Gruppen |
Telia |
Synoptik Online Eye Test |
Hjaltelin Stahl Gruppen |
Synoptik A/S |
Energy Transparency |
Kunde & Co |
Vestas Wind Systems A/S |
BeatCamp |
Magnetix |
PenSam |
The SMARTest for miles around |
MAXIMUS Copenhagen |
Solutors A/S |
The unknown 12% |
Mediabroker |
TV 2 Danmark |
Nothing is as sweet as a stolen market share |
OgilvyOne worldwide |
OgilvyOne worldwide |
The Lost Target Group |
OgilvyOne worldwide |
Telia |
It pays to play with the big boys |
OgilvyOne worldwide |
IBM Danmark |
All test scenarios won yet one stood out |
OgilvyOne worldwide |
Telia |
Have you heard… |
RelationshusetGekko |
Tryg Forsikring A/S |
Be an Officer – in The Danish Defence |
RelationshusetGekko |
The Danish Defence, The Defence Recruitment Branch |
A sex-guru sees red – to support blood donation |
RelationshusetGekko |
GivBlod – humanitarian nonprofit organisation |
How to revive passive credit card accounts |
RelationshusetGekko |
Ikano Bank |