Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

To bureauer topper - men der er også blevet plads til en debuttant i form af et helt nyt bureau.

De danske traditioner ved den årlige Echo Award, der uddeles på den amerikanske DMA-konference til oktober er stolte. Og også i dette års konkurrence går det godt.

Godt nok blev det “kun” til 16 finalepladser, hvilket er lidt mindre end sidste års 19. DEt er dog fortsat så meget, at det vækker opmærksomhed, og derfor vil man på opfordring fra DMA i år beskæftige sig med, hvorfor danske bureauer vinder så mange priser.

En finaleplads er lig med mindst en 5. plads – med mulighed for at få en leader award (4. plads) eller en guld, sølv eller bronze Echo Award. Det afsløres først på konferencen, der i år foregår i Las Vegas.

8 bureauer deler de 16 finalepladser, der er udvalgt efter 2. runde i konkurrencen.

Finalepladserne er fordelt således:

  • RelationshusetGekko, 4
  • OgilvyOne Worldwide, 4
  • Hjaltelin, Stahl & Co, 3
  • Magnetix, 1
  • Mediabroke, 1
  • Kunde & Co, 1
  • Halbye Kaag JWT, 1
  • Maximus, 1

De fleste af bureauerne er velkendte – men Maximus er debutant. Bureauet er stiftet af, Per Djervig-Chamby og Rolf Carlsen i kølvandet på Sepias kollaps.

“Det er glædeligt at se, at vi igen i år stiller stærkt hold og holder fanen højt, når der skal hentes priser for effekt i Echo. Alt tyder på at de danske Direct bureauer får et brag af en Gallaaften.” siger Finn Overgaard fra RelationshusetGekko, der er, europæisk dommerformand ved Echo Awards.

De shortlistede arbejder er:

The Shit Book

Halbye Kaag JWT

bergh.dk

Pension for all

Hjaltelin Stahl Gruppen

ATP

Telia Let’s App – App’etizer

Hjaltelin Stahl Gruppen

Telia

Synoptik Online Eye Test

Hjaltelin Stahl Gruppen

Synoptik A/S

Energy Transparency

Kunde & Co

Vestas Wind Systems A/S

BeatCamp

Magnetix

PenSam

The SMARTest for miles around

MAXIMUS Copenhagen

Solutors A/S

The unknown 12%

Mediabroker

TV 2 Danmark

Nothing is as sweet as a stolen market share

OgilvyOne worldwide

OgilvyOne worldwide

The Lost Target Group

OgilvyOne worldwide

Telia

It pays to play with the big boys

OgilvyOne worldwide

IBM Danmark

All test scenarios won yet one stood out

OgilvyOne worldwide

Telia

Have you heard…

RelationshusetGekko

Tryg Forsikring A/S

Be an Officer – in The Danish Defence

RelationshusetGekko

The Danish Defence, The Defence Recruitment Branch

A sex-guru sees red – to support blood donation

RelationshusetGekko

GivBlod – humanitarian nonprofit organisation

How to revive passive credit card accounts

RelationshusetGekko

Ikano Bank

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club