Public Relations Branchen lægger an til for tredje gang at kåre årets bedste pr-kampagner i form af PR-Tigeren. Og man har nu fundet dette års nominerede kampagner i de tre kategorier.
9 kampagner er på short-listen og bag dem står 8 forskellige bureauer, idet Geelmuyden.Kiese er nomineret i to kategorier for to forskellige kampagner.
Sidste år var der kommet 42 tilmeldte kampagner I år er antallet faldet til 17, men det er – ifølge Public Relationsbranchen – fordi kriterierne er strammet, således at man i år kun kan tilmellde en kampagne i een kategori.
De nominerede er:
Strategi:
- FrontPage for deres PR indsats for IVISYS
- Geelmuyden.Kiese for kampagnen ”Sammen skaber vi værdi” for LO og FTF
- PrimeTime Kommunikation for kampagnen ”Det gode lægebesøg” for Danske Regioner og Praktiserende Lægers Organisation (PLO)
Eksekvering:
- Communiqué for kampagnen ”Sammen mod madspild” for Forbrugerorganisationen Stop Spild Af Mad og Miljøstyrelsen
- Friday for deres PR indsats for Power
- Lead Agency for kampagnen ”Muligheder i virkeligheden” for Undervisningsministeriet
Nytænkning:
- Geelmuyden.Kiese for kampagnen ”Lige for” for Landbrug & Fødevarer og Dansk Erhverv
- Holm Kommunikation for deres kampagne ”Bloodborne” for Playstation Danmark
- Kasters for indsatsen ”Folkemødeavis 2015” for Kasters
Prisuddelingen finder sted torsdag den 26. november i Dansk Erhvervs Børssal.
Det er gratis at deltage og man kan tilmelde sig ved at sende en mail til mgn@danskerhverv.dk med angivelse af antal deltagere, navne, virksomhed og e-mailadresser.