Af Peter Engholm, journalist

Siden 2004 har Berlingske årligt kåret de mest lovende talenter i dansk erhvervsliv og det offentlige. 13 fra bureau- og marketing er på årets liste. Se den her.

Et dommerpanel bestående af ni redaktører, kommentatorer og journalister fra Berlingske har gransket næsten 400 nomineringer, og ud fra kandidaternes faglige forudsætninger og resultater er årets Talent 100 blevet identificeret.

Talenterne bedømmes bl.a. på cv’et, og der lægges vægt på anbefalinger fra nærmeste chef eller en tidligere chef.

Det er 17. gang, at Berlingske laver listen, der samler – og portrætterer – de mest lovende talenter under 36 år. Og i år er godt hver 8. talent på listen fundet på bureau- og marketingsiden.

Nærmere bestemt er 8 bureauprofiler på chef-niveau – fra bl.a. Advice, Manyone og Wunderman – på listen sammen med 5 tilsvarende stærke kort fra marketing på kundesiden.

Fra 2021-udgaven af Talent 100

  • Rikke Østergaard, direktør i Advice (ledere)
  • Annelise Vedel, global partner i Manyone (salg og marketing)
  • Hannah Gutkauf, ass. partner og head of emerging technology i Manyone (forretningsudvikling)
  • Katja Lund Schjølin, konsulentchef hos Wunderman (salg og marketing)
  • Mia Kollits Staunsager, direktør i kommunikationsbureauet Morsing (kommunikation og public affairs)
  • Adam Holm, direktør og medstifter af produktionsselskabet Blonde Media (iværksættere)
  • Daniel Lintoiu, marketing- og e-commercechef i Dagrofa Foodservice (salg og marketing)
  • Malthe Cederborg, marketingdirektør i Miinto (salg og marketing)
  • Julius Skaarup Schmidt, director of marketing & insights i Flying Tiger (salg og marketing)
  • Jasper Koubaa Andersen, chef for paid media i iProspect, dentsu (salg og marketing)
  • André Clement, salg- og marketingchef i Penneo (salg og marketing)
  • Ask Christian Riis, seniorrådgiver i kommunikationsbureauet Ulveman & Børsting (kommunikation og public affairs)
  • Nicolai Vittrup, stifter af webbureauet Webamp (ledere)

Kun inden for kategorierne økonomi & finans, rådgivere, specialister og det offentlige skinner bureaufolkenes talent ikke igennem.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club