Combine har hen over sommeren kunnet byde velkommen til 8 nye kunder:
Aalborg Universitet, Arkil, Hydrema, Logstor, Nustay, Jubii, Nordsøen Oceanarium og Leos Legeland.
Kundetilgangen er et resultat af, at bureauet har ændret sin strategi til mere specifikt at samtænke marketing, design og digitale løsninger.
Samtidig har bureauet oplevet stigende efterspørgsel fra eksisterende kunder på især bureauydelser inden for integration af klassiske bureauydelser, digitale ydelser og sociale medier.
Andre synlige resultater på bureauets ændrede strategi indebærer en ændret sammensætning af medarbejderstaben, siger kommunikationschef Esben S. Thomsen:
“Vi kan konstatere, at vores strategi med at skabe integrerede marketingløsninger, der ikke skeler til de klassiske kompetenceskel i branchen, men i stedet fokuserer på den ønskede effekt for kunden og ikke mindst nutidens brugeradfærd, holder vand.”
Han fortsætter:
“Derudover har vi arbejdet dedikeret på, at skabe den optimale medarbejdersammensætning af ildsjæle og faglige eksperter – og det er jo i virkeligheden den basale forudsætning for at skabe et stærkt bureau”
Den ændrede medarbejdersammensætning har bl.a. betydet ansættelsen i reklamebureau-afdelingen af Christian Stenbakken og Patrick Bloem.
Christian Stenbakken er ansat som konceptudvikler med fokus på content marketing, brand journalism og sociale medier.
Han er uddannet cand.public fra Aarhus Universitet og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole med speciale i analytisk journalistik.
Patrick Bloem er ansat som Art Director. Han kommer fra selvstændig designvirksomhed i Holland og er uddannet fra Den Skandinaviske Designhøjskole og HKU University of the Arts i Utrecht.
Der er i dag ansat ca. 30 mand i reklamebureau-afdelingen og 110 medarbejdere i Combine i alt og Esben S. Thomsen fortæller, at man stadig er på udkig efter nye medarbejdere:
“Vi leder stadig efter specifikke fagfolk fra øverste skuffe og har en klar strategi om, at vores forretning skal vækste det den kan, men det skal ske med et nidkært fokus på, at skrue den helt rigtige personalesammensætning sammen”.
Esben S. Thomsen kan i øvrigt løfte sløret for, at bureauet barsler med et tiltag for talentudvikling i branchen, som vil blive mere konkret i nærmeste fremtid.