Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

For første gang er der delt priser ud i forbindelse med Native Advertising Days. Ud af 24 kategorier, hentede danske brands 8 priser i 7 kategorier. Heraf 2 guld.

The Native Advertising Institute har netop afholdt deres 2. konference – i Berlin – og for første gang uddelt priser i native advertising.

Der blev uddelt priser i 24 kategorier og danske bureauer/virksomheder fik 8 priser i 7 kategorier.

MX Partnerlab, der er en afdeling hos Metroxpress, løb med 4 priser – 1 sølv og 3 bronze, mens Aller Media og Vizeum hver især kunne hente en guld hjem.

Her er listen over de danske priser.

Best Native Advertising Strategy

Bronze: MX Partner Lab med Denmark’s largest live roulette for Maria Casino

Most effective native advertising campaign

Bronze: MX Partner Lab med Denmark’s largest live roulette for Maria Casino

Best use of influencer

Guld: Aller Media med Adidas x Elle Copenhagen Run for Elle Ambassadors & Adidas

Sølv: Vizeum og Novopleco for De Danske Sydhavskyster

Best Use of Facebook

Sølv: MX Partner Lab med Denmark’s largest live roulette for Maria Casino

Best use of Youtube

Guld: Vizeum for De Danske Sydhavskyster

Best use of Print Media

Bronze: MX Partner Lab med Denmark’s largest live roulette for Maria Casino

Most creative native advertising campaign

Bronze: Aller Media, The ELLE Travel universe, SAS & Elle

 

Alle vindere kan ses her

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club