9 priser til M2Film til VM i corporate-film

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

M2Film-produceret Maersk-film vandt stort til Cannes Corporate Media & TV Awards. M2Film løb endvidere med hæderen som årets produktionsselskab.

I slutningen af sidste uge blev der holdt Cannes Corporate Media & TV Awards, som er corporate verdens pendant til Cannes Lions. Aftenen skulle vise sig at blive en stor succes for de danske deltagere.

Ikke mindst løb Maersk-kampagnen The Heart of Trade med en Grand Prix samt seks andre delfinformede-priser. Produktionsselskabet på filmen, M2Film, vandt sågar også prisen som årets produktionsselskab.

Du kan se Grand Prix-vinderen her:

Prisregn uden for sæson
The Heart of Trade-kampagnens hovedfilm er instrueret af Malcolm Green, som også har stået for en række supplerende kortfilm med entreprenører fra hele verden, der udbygger kampagnen fra Maersk.

Udover Grand Prix sejren vandt The Heart of Trade også fire delfiner af guld samt to sorte delfiner for Directing og Editing.

Aftenens, med danske øjne, helt store delfin-vinder i det sydfranske var M2Film. Udover at være ophavsmænd og kvinder til Maersk-filmen (som er produceret i samarbejde med Green Cave People) og vinde en Blue Dolphin for Production Company of the Year – så vandt produktionsselskabet også en sølvdelfin for deres corporate film A Pump for Grundfos.

Lotte Kronborg, der er executive producer fra M2Film, fortæller om de prisvindende projekter og hæderen til selskabet:

“Det har været et privilegium at være involveret i Mærsk-projektet, hvor fokus er på at fortælle rigtige historier om rigtige mennesker, og hvor vi arbejdede som en tæt treenighed for at få fortalt historierne med præcis dén ærlighed og kærlighed, de medvirkende har til deres virksomheder.”

Hun fortsætter:

”På mange måder ligner vores tætte samarbejde med Grundfos dét, vi har haft med Mærsk, så at disse projekter resulterer i, at vi ender med så overvældende positiv respons fra juryen i Cannes og endda kåres som Production Company of the Year er jo en stor ære for os alle sammen og vores fælles måde at håndtere disse projekter på.”


Still fra The Heart of  Trade-filmen

Tidligere priser
Maersk har tidligere vundet en Gold Dolphin i 2012 med We are Maersk. M2Film har også tidligere vundet til Cannes Corporate Media & TV Awards sammen med Grundfos. I 2013 blev det til en Silver Dolphin med spottet A Day.