90-års jubilæum fejres ved at støtte 90 iværksættere

Peter Engholm
25@mail.dk

Publicis fejrer sit 90 års jubilæum med en konkurrence, hvor 90 digitale iværksættere kan vinde min. 10.000 euro samt en mentor.

Hvad enten du har en idé på en serviet (alle store ideer starter som bekendt på en serviet) eller en etableret opstartsvirksomhed, så kan et nyt tiltag fra Publicis Groupe være interessant:

Netværket fejrer sit 90 års jubilæum ved at udskrive en konkurrence, der yder omfattende økonomisk hjælp til de 90 vindende digitale iværksættere.

”Alle med et digitalt projekt kan være med – studerende, helt nystartede virksomheder eller blot en stærk ide på et stykke papir. Det gælder bare om at melde sig. Målet er at give digitale iværksættere, den støtte de har brug for – enten til at videreudvikle en god idé eller tage et eksisterende projekt til næste niveau,” siger Alexander Peitersen, der er CEO hos Reputation – Publicis Groupes danske repræsentant.

For at deltage skal man indsende sin projektbeskrivelse via publicis90.com senest den 28. februar.

”En verdensomspændende jury udvælger de 90 projekter, som vil modtage markant støtte – ikke bare af økonomisk karakter, men også i form af mentorer fra Publicis Groupe, der rådgiver inden for marketing, kommunikation, ledelse og teknologi”, siger Alexander Peitersen, som både er med i juryen og vil fungere som mentor for et udvalgt projekt.

Den økonomiske støtte er min. 10.000 euro til projekter, der kun er en idé på et stykke papir. Den maksimale støtte er på 500.000 euro, primært til allerede etablerede opstartsvirksomheder.

Iværksætterne bag de 90 projekter vil blive inviteret til at deltage på Viva Technology Paris, (vivatechnologyparis.com), der bliver arrangeret af Publicis Groupe og Groupe Les Echos.

Afsættet for konkurrencen er entreprenør-ånd; I 1926 stiftede Marcel Bleustein-Blanchet et reklamebureau og gav det navnet Publicis. Bureauet boede i en lille lejlighed på Rue Monmartre i Paris og personalet bestod kun af to mennesker – ham selv og hans sekretær. I dag beskæftiger Publicis Groupe 80.000 mennesker verden over og er blandt klodens tre største bureaukæder. Og entreprenør-ånden har altid været en del af kædens DNA.