Visit Carlsberg vælger bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Efter ”en runde i markedet” har event-enheden i Carlsberg Group for første gang valgt en fast strategisk partner på kommunikation og marketing.

Carlsberg og Yellow udvider deres samarbejde.

I efteråret blev Yellow valgt som eksekverende bureau på Carlsberg-brandet iDanmark, og Yellow blev også digital partner.

Bureauet har desuden – sammen med Contingent – været med til at udvikle konceptet ”Stand Out”, hvor en række kulturpersonligheder, bl.a. Han Kjøbenhavn og WulffMorgenthaler, designer Carlsberg-etiketter.

Nu har Carlsberg så – efter en runde i markedet, som det formuleres – valgt Yellow til endnu et partnerskab nemlig Visit Carlsberg:

”Yellow er vores nye strategiske partner på kommunikation og marketing. Efter flere år med solid vækst og flotte besøgstal er det tid til at tage næste skridt. Vores position som en af hovedstadens store attraktioner blev slået fast i 2013 med 190.000 besøgende. Og med Yellow som strategisk partner er der ingen tvivl om, at vi forventer flere gæster i fremtiden – og at gæsterne samtidig kommer tættere på forståelsen af, hvad der gør Carlsberg så speciel,” siger Erik Mortensen, der er Visit Carlsbergs salg- og marketingchef.

Visit Carlsberg er Carlsberg Groups eventenhed, der bl.a. driver Carlsbergs besøgscenter på Valby Bakke, det åbne konferencecenter, Carlsberg Museum & Business Centre samt den store Carlsberg Brand Store i forbindelse med besøgscentret.

Enheden har hidtil samarbejdet med andre bureauer på ad hoc-basis, og makkerskabet med Yellow er det første faste bureausamarbejdet.

 ”Som et af landets førende Place Brands blev vi begejstrede for Yellows take på vores brand platform og position. Og som brand platform for Carlsberg Group udkommer vi på alle platforme – place, trade, digital og social, både BtC og BtB. Således tænker vi også Yellow ind i vores fysiske rammer; POS i Carlsberg Brand Store, materiale til place branding i Valby, vores loyalitetskoncept m.m.,” siger Erik Mortensen.

Visit Carlsberg er samtidig i gang med at realisere planerne for det Brand & Experience Centre i Ny Carlsberg Bryghus ved Elefantporten, som efter planen skal stå færdig i 2017.

Her er tale om en betydelig investering ved en vision om at komme op blandt Københavns fem største turistattraktioner. Målet er et besøgstal på 500.000 om året.