Sexet restaurant-koncept er premieren på Morten Angelos nye tilværelse

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Farvellet til Brandhouse skal bruges til at udforske nye sider af Morten Angelos kreative gen – og han er allerede i gang med at realisere sit første projekt.

Rygter har på det seneste sagt, at Brandhouse-stifter og medejer, Morten Angelo, ville forlade bureauet for at blive restauratør i New York.

Der er elementer af sandhed i det – men kun elementer. Jo, han forlader Brandhouse, og jo, han har udviklet et nyt restaurations-koncept, som han forsøger at sælge. Men nej, han flytter ikke til New York og bliver ikke restauratør i egentlig forstand.

Restaurations-konceptet er i princippet premieren på en helt ny tilværelse, som han efter 25 år sammen med Stiig Helgens Binggeli nu vil forfølge. Og det bliver uden sikkerhedsnet.

“Jeg har masser af ideer, men jeg har ingen aftaler at bygge på. Heller ikke med Brandhouse, så hvad jeg skal leve af – det ved jeg ikke på nuværende tidspunkt,” siger Morten Angelo og konstaterer, at det bliver en kold tyrker at stoppe hos Brandhouse.

“Jeg har lavet reklame i snart 30 år, og det har jeg gjort, fordi jeg synes, det er sjovt, og fordi jeg rigtig godt kan lide de mennesker, der er i branchen. Ikke mindst på Brandhouse. Jeg kommer til at savne de mange kollegaer utroligt meget, og det vil indledningsvist blive hårdt at sige farvel til dem.”

Hans plan handler ikke om at stoppe med at lave reklame – men han vil gerne folde sit kreative gen meget bredere ud.

“Jeg er 52, mine børn er voksne, og jeg har kun mig selv at tænke på. Den frihed vil jeg gerne søge at udnytte til at udvikle nye sider af mig selv. Det er er dog svært, hvis rammen er et fast job, hvor man møder hver morgen, og skulle jeg prøve at udleve drømmene, så skulle det være nu,” siger Morten Angelo og fortsætter:

“Det har simret i flere år, men efterhånden har det taget form. Det sidste års tid har jeg så arbejdet med at udvikle et nyt restaurations-koncept, og det er blevet så konkret, at det har modnet beslutningen.”

Konceptet er en blanding af fine dining, Cirque de Soleil og pikant atmosfære.

“Det er ikke cabaret – men en restauration med burlesque præget servering og en sexet atmosfære. Og det er et koncept, som jeg ikke har fundet tilsvarende andre steder. Det er mere eller mindre færdigudviklet – nu skal jeg have fundet nogen til at købe det,” siger Morten Angelo.

Han har kontakt med nogle amerikanere, som er interesserede. Han var selv i New York i påsken, og de kommer til Danmark til sommer.

“Det er dog ikke givet, at det skal åbnes i New York. Man kan også forestille sig f.eks. Hamborg. Men jeg er af den opfattelse, at det skal være en større international metropol end København for at fungere,” siger Morten Angelo.

Restaurationskonceptet er blot et eksempel på, hvad han gerne vil bruge sin kreativitet på.

“Jeg er fortsat glad for at lave reklame, og det ville da være vidunderligt, hvis der er nogen, som vil gøre brug af mig. Men jeg vil gerne udfolde mig inden for mere forskelligartede projekter som byggeri, arkitektur, tv, film etc. Jeg vil kort sagt gerne have en anden ramme om min hverdag, der ikke er styret af et fast job eller af at være fokuseret på at skabe kommunikationsløsninger,” siger Morten Angelo.

Derudover arbejder han også med sin egen kunst. Bl.a. har han fået opmærksomhed omkring et projekt, hvor han bruger jagttrofæer som lærred.

“Jeg har helt klart ambition om at få mere tid til min egen kunst, og med dyreprojektet synes jeg, at jeg har fået fat i noget, der er er unikt,” siger Morten Angelo.

Herudover er Morten Angelo også aktuel i øjeblikket i en række tv-programmer – som f.eks. i dommerpanelet i TaberSagen på DR3.

“Og der er mere på vej af den slags,” siger Morten Angelo.