Kendt skuespiller udskiftes med kendt racerkører i ny Stofa-kampagne

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Efter at have brugt Brian Lykke i blot et år lancerer Stofa nu en ny kampagne – og en ny frontfigur. Bred kampagne og tre nye film. Se dem her.

Stofa skiftede for et år siden frontfigur. Brian Lykke fra Krysters Kartel afløste Paprika Steen.

Nu har Stofa valgt ny frontfigur igen og denne gang er det ikke en skuespiller, men racerkøreren Tom Kristensen, der skal markedsføre Stofa.

Tom Kristensen skal som frontfigur i en række Stofa-reklamer, udviklet af Kunde & Co, inspirere både medarbejdere og kunder og give Stofa en position som ”det kundefokuserede tv- og bredbåndsselskab, der hele tiden har fokus på at gøre lidt mere, for at det bliver nemmere for kunderne.”

”Vi er ekstremt glade for, at Tom vil arbejde sammen med os. Han er jo en af Danmarks største sportsfolk, og har vist, at et stort engagement, en ydmyg indstilling og et konstant fokus på altid at ville gøre det lidt bedre giver gode resultater. Vi er det lille selskab, der hele tiden gerne vil gøre lidt mere for, at kunderne får det lidt nemmere. Samarbejdet med Tom vil motivere alle vores medarbejdere og naturligvis også give opmærksomhed hos kunderne,” siger kommerciel direktør Michael Broch Hansen.

Tom Kristensen selv siger om samarbejdet:

”Jeg synes, at det projekt Stofa har gang i, er spændende. De vil virkelig gerne gøre en forskel, og de gør det med en seriøsitet, som jeg gerne vil lægge navn til. Og så kan jeg jo sagtens genkende rollen som udfordreren fra mine egne unge år.”

Udover tre nye imagefilm med Tom Kristensen, som bliver vist i biografen og på tv, foregår kampagnen de kommende uger via bl.a. direct mails, online markedsføring, nyhedsmails og på Stofas website.

Danmarks mest sympatiske teleselskab

Reklamerne er starten på et to-årigt samarbejde, der ifølge Stofa skal understøtte et løfte til kunderne om, at Stofavælgere har det nemmere.  

”Vi vil påtage os et ansvar, som skal bryde med det monopol, som vi i dag synes, vi  oplever  på  tv-markedet. Man kan sige, at TDC’s 100-årige monopol på kobbernettet i Danmark blev brudt med elselskabernes fibernet. Så rykkede de bare monopolet over på tv-markedet, og det er så det, vi forsøger at ramme nu”, siger Christel Toftegaard Poulsen, der startede som marketingchef tidligere på året.

Hun fortæller videre, at Stofa skal vokse markant de kommende år, hvis de skal have styrke til at blive en reel udfordrer til det TDC-ejede YouSee, der sidder på 65% af markedet..

Det mål vil Stofa gerne nå ved at være Danmarks mest sympatiske teleselskab.

Sådan vil Stofa gøre det nemmere for kunderne

  • Lynhurtigt bredbånd inklusiv WebTv. Hastigheder fra 20 Mbit, hvor de fleste adsl forbindelser slutter og tilbyder 150 Mbit som mulighed til alle kunder. Attraktive priser ved valg af bredbånd og tv. Samt mulighed for høj Komplet rabat.
  • Markedets mest fleksible tv-løsninger, hvor alle kanaler er tilgængelige på alle skærme, både i og udenfor hjemmet. FritValg blandt alle kanaler, WebTv og to go på alle kanaler, attraktive tv-pakker med priser fra 169 kr., lækker SmartTv brugerflade, StartForfra+ i op til 48 timer.
  • Ingen bindinger. Hvis ikke man er tilfreds, skal det være nemt at forlade Stofa igen.
  • Markedets korteste svartider (80/60) og markedets længste åbningstider for kundeservice.
  • Teknisk support med åbningstider 24 timer i døgnet 7 dage om ugen (fra juni 2014)
  • Fejlretning med tekniker indenfor 48 timer
  • Teknikertider frem til kl.18.00 så kunder kan få besøg efter arbejde (fra august 2014).

Den første film med Tom Kristensen, der kører på både biograf og tv i ugerne 21-23, har fokus på det at arbejde som et team og om at blive ved og ved for at få alt til at gå op i en højere enhed:

https://www.youtube.com/watch?v=Ufll2Ouvcss

Anden film, der kører uge 23-25 på tv, har fokus på den nye 24 timers support: 

Tredje film, der kører i ugerne 28-29 på tv, har fokus på den valgfrihed, Stofa giver kunderne: