TDC vil udnytte sit kendskab til mobilkunders geografiske placering til at blive portalen for geografisk mobil markedsføring.
Tanken er, at TDC kan tilbyde butikkerne, at de kan give deres kunder, der går forbi butikken, et godt tilbud. Det skriver Børsen.
”Vi ved, hvor alle mobiltelefoner er. Vores nye 4G-mobilnetværk har en langt større nøjagtighed end tidligere, det er lige ved at kunne konkurrere med gps, og det vil vi nu anvende til markedsføring,” siger vicedirektør i TDC Erhverv, Uffe Traberg, til avisen.
Det er naturligvis kunder, der accepterer at modtage sms-markedsføring, der vil blive sendt beskeder til, men ifølge TDC vil det blive relevant for kunderne, at man f.eks. kan sammenkæde viden fra kundeklubber med den geografiske placering.
”Finten er, at det skal være 100 procent relevant. Hvis du er 200 meter fra en optikerkæde, og det er to år siden, du har fået målt dine øjne, og du heller ikke har købt væske i tre måneder, så vil den pushe en besked med et særligt tilbud til dig,” siger Uffe Traber til avisen.
TDCs nye platform er ikke endelig på plads, men belært af Danske Banks MobilePay løsning, som kom før teleselskabernes Paii løsning, tør man ikke vente på den helt færdige og forkromede løsning.
Halvdelen af landets butikker skal med på sms-portalen
Målet for telegiganten er, at halvdelen af alle landets butikker skal med på TDCs nye mobile markedsføringsplatform på bare et år, skriver Børsen.
Den ambition er måske rimelig ambitiøs, men ikke umulig, siger analytiker Anders Elbak fra analyseinstituttet IDC til avisen:
”Det lyder ualmindeligt ambitiøst, men omvendt, hvis det er lettilgængeligt og ikke for besværligt at bruge og TDC kan få fat på de store kæder som f.eks. Dansk Supermarked og Coop, så er de nået et godt stykke meget hurtigt.”
Børsen, p. 8-9.