Ny Spies-kampagne: Forældrekøb af den frække slags

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Spies opfordrer kommende bedstemødre til at købe en ferie til de unge for at sætte gang i familieforøgelsen.

Do It for Denmark, Spies’ prisbelønnede film – bl.a. i Cannes, ved Creative Circle Award, Advertising Effectiveness Award og Danish Digital Award – får nu en fortsættelse.

Den nye film hedder Do It for Mom og det er bedstemødrene, der hentydes til.

Kampagnen, der i lighed med originalen er udtænkt af Robert/Boisen & Like-minded, har stadig som budskab at fødselstallet skal i vejret. Det kan godt lyde lidt pudsigt, men denne gang allierer man sig altså med de mødre, der gerne vil have et barnebarn.

Det gør man ved at opfordre bedstemødre til at hjælpe det unge par til at komme et skridt nærmere en familieforøgelse ved et ‘frækt’ forældrekøb.

”Vi giver kommende bedsteforældre mulighed for at lave et forældrekøb til en aktiv ferie, der gerne skulle sætte gang i romantikken hos de unge og dermed øge chancerne for at få et barnebarn ni måneder efter feriens afslutning. Hvis de unge i den fødedygtige alder ikke vil sætte befolkningstallet i vejret for fædrelandets skyld, vil de måske gøre det for deres forældres,” siger Jan Vendelbo, adm.dir. i Spies.

Sammenhængen mellem aktiv ferie og fødselsraten er, at hver tredje danske par ifølge en undersøgelse, som Spies har fået foretaget af Epinion, får mere lyst til at dyrke sex, efter de har dyrket motion.

Spies har fået klinisk sexolog, Birgit Dagmar Johansen, til at underbygge undersøgelsen:

”Motion med din partner fremmer sexlysten, fordi hjernen udskiller endorfiner. Man sveder, får hjertebanken og åndenød. Det er symptomer, vi kender fra forelskelse og ophidselse. Tiltrækningskraften bliver altså stærkere hos de par, som er aktive sammen, og derudover øger motion blodtilførslen til kønsorganerne. Det er alt sammen noget, der fremmer seksualdriften og dermed chancerne for at undfange.”

Se filmen her:

Den første film: Do it for Denmark er her: