Online-portal erkender sin egen begrænsning og vælger bureauer

Peter Engholm
25@mail.dk

Boozt.com har håndteret meget af sin kommunikation selv – men erkender nu sin egen begrænsning – og indleder samarbejde med et markant reklamebureau og et PR-bureau.

Bare fordi man er vokset fra 0 til 1 mia. kr. i omsætning på 5 år, kan man med fordel godt arbejde på at øge navnekendskabet.

Det er baggrunden for, at Boozt.com har entreeret med Robert/Boisen som sit reklamebureau.

Forleden kunne online-modebutikken berette om sit første egentlige samarbejde med et PR-bureau – i form af Help PR, der har bistået med at ”strukturere tankerne for grundfortællingen,” som Peter G. Jørgensen, marketingdirektør i Boozt.com formulerer det.

Nu følger så Robert/Boisen, og også her er det nyt, at Boozt.com har etableret fast samarbejde med et reklamebureau.

”Vi har altid troet på interne løsninger. Infrastrukturen og IT til at begynde med, og vores 28 medarbejdere i salg og marketing håndterer bl.a. CRM, affiliate, Google- og Facebook-indsats og andre kommunikationsydelser. Men vi ved, hvor vi kommer til kort, og det gælder PR-delen og evnen til at udvikle og producere branding og reklamefilm med gennemslagskraft,” siger Peter G. Jørgensen.

Både han, Boozt-CEO Hermann Haraldsson og CFO Allan Junge-Jensen har alle en mediabureau-fortid – Haraldsson som direktør i over 10 år. Peter G. Jørgensen har desuden været marketingchef hos først Sonofon og siden Telenor, og også Junge-Jensen har haft en chefpost i Sonofon.

Om et mere etableret samarbejde med et reklamebureau siger Peter G. Jørgensen:

”Vi har før stået for 95 pct. af reklameproduktionen, og et norsk bureau var lidt inde over sidste år, mens Bates hjalp til i 2014. Nu rykker vil på filmsiden, og vi kender Robert/Boisen og ved, hvor stærke de er kreativt og eksekverende.”

CMO’en tilføjer:

”Fashion risikerer let at blive markedsført generisk, og da Boozt.com forhandler over 450 brands, kræver det en særlig indsats at gøre det seværdigt. Boozt.com er en ung virksomhed, men opgaven er klassisk branding.”

De første produkter af samarbejdet forventes at blive lanceret i løbet af maj.