Mediabrands har ansat Heine Jørgensen som ny Managing Director for gruppens kontor i Aarhus, som består af IUM, BNP og MediaPrint, hvor der i alt er 11 ansatte.
Heine Jørgensen erstatter Susanne Meldgaard, der var chef for IUM-delen.
Han kommer fra en stilling som kommerciel direktør for eBay Danmark, hvor han har været ansat lige godt et år.
Før det var han i en lang årrække ansat i GroupM, senest som COO for MEC i både København og Aarhus.
”Efter et år hos eBay har jeg fået fornyet respekt for de processer, som er i en global produktions- eller servicevirksomhed, hvilket jeg vil tage med mig i dialogen med vores kunder,” siger Heine Jørgensen.
Opgaven bliver at promovere ikke blot IUM, men også de øvrige bureauer i Mediabrands-gruppen.
”IPG Mediabrands har en kommerciel målsætning om, at hver forretningsenhed skaber halvdelen af deres forretning på kunder udenfor Mediabrands. Den autonome tilgang skaber dynamik og markedstilpasning,” siger Heine Jørgensen.
Heine Jørgensen har også et mål om at løfte de digitale muligheder for kunderne ved at fokusere på mere end blot simple re-targeting og programmatic indkøb.
”Efter min tid hos eBay står det også meget tydeligere for mig, at under 5% af digitale kampagner benytter mulighederne for at bruge data til at skabe kreativ segmentering og storytelling. Det fortæller mig, at der fortsat er en stor opgave i at synliggøre annoncørernes egne data som et aktiv til at øge effekten i marketing og produkt management. Og der er en ligeså stor opgave i at aktivere disse data, når de først er kortlagt.”
Heine Jørgensen, der tiltræder den 2. maj, er desuden bestyrelsesmedlem hos reklamebureauet Agency Spring.