Robert/Boisen smadrer guitar i ny DBA-kampagne

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

To nye reklamefilm skal vise, hvad danskerne går glip af, hvis de ikke sælger gamle ting og sager, de har liggende på lofter og i kældre. Se filmene her.

Danskerne har for omkring 20 mia. kr. brugte sager liggende gemt væk på lofter og i kældre og de skal frem i dagens lys. I hvert fald, hvis det står til DBA.

De har derfor lanceret genbrugssitet, DBAguide.dk, hvor danskerne kan få inspiration til at sætte deres aflagte sager til salg.

Og det skal en ny kampagne bestående af i første omgang to reklamefilm fortælle om. Det er Robert/Boisen & Likeminded, der sammen med instruktøren Peter Harton har lavet de to film.

Det er en undersøgelse, som YouGov har lavet for DBA, der viser, at der ligger for mange penge brugte ting og sager gemt væk i de danske hjem, som kunne sættes til salg. Den indsigt er brugt i filmene til at vise, hvad man går glip af, hvis man ikke tager sig sammen og sælger det.

Filmene ender med, at de to unge, som spilles af ’helt almindelige danskere’ ikke får den Fender-guitar og den Jesper Høvring-brudekjole, de hver især ønsker sig og i stedet går brudekjolen op i røg og Fender-guitaren bliver smadret til ukendelighed

”Christian og Maria er to ganske almindelige danskere, som vi har fundet til filmene. Det er deres ting og den værdi, som de ting kunne være solgt for, der svarer til en Fender-guitar og en kjole fra Jesper Høvring. To ting, som de hver især drømmer om. De får dem bare ikke. Og det gør mange andre danskere heller ikke, fordi de glemmer, at loftet er deres sparegris eller alternative opsparing,” siger Sofie Folden Lund, kommunikationschef i DBA.

Efter de to første film, vil yderligere to film blive rettet mod henholdsvis mænd og kvinder og vist på de sociale medier.

Foruden Robert/Boisen er Advice koblet på til at stå for PR-delen.