Nørgård Mikkelsen har rejst verden rundt for at skyde ny snaps-film

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet står bag en omfattende repositionering af Linie Akvavit, der skal flyttes fra tradition til internationalt spiritus-brand.

En snaps og en sildemad til f.eks. påske- eller julefrokosten har for i hvert fald den ældre del af befolkningen været indbegrebet af tradition og hyggeligt samvær.

Nye tider har bare ikke været gunstige for snapsen. Nye forbrugergrupper drikker godt nok gerne spiritus – men opmærksomheden er flyttet over på andre typer og cocktails.

Og så er gode råd dyre.

Dem har Arcus, der bl.a. står bag Linie Aquavit, fået af Nørgård Mikkelsen, som står bag en omfattende repositionering af brandet.

Konceptet har fået navnet ‘Explore’ og man er netop begyndt at folde kommunikationen ud i en række lande. Der er tale om en bred indsats lige fra annoncer, POS, website og sociale medier samt en ambitiøs film.

”Ligesom Linie er et perfekt match til en hel række brugssituationer og drinks, så har Nørgård Mikkelsen været det helt rigtige match for Arcus. Nørgård Mikkelsen har løftet Linie op i den internationale spiritusliga, hvor brandet hører til, siger Romain Jourdan, kategorichef for Linie Aquavit.

Explore tager afsæt i Linies brand story og opdagelsesDNA, som adskiller den fra alle andre akvavitter: I de sidste 200 år har hver eneste dråbe af den norsk producerede Linie sejlet verden rundt for at få sin bløde og smag.

 

 

Linie-filmen er blevet skudt over hele verden i samarbejde med Entrance. Fra en gletsjer på Island og de norske fjelde til den spanske højslette, New York og Tokyo.

“Linie-projektet er en enestående mulighed for at bygge et premium-brand op på tværs af kanalerne, og fortælle den utrolige brandstory på en ny, overraskende måde. Og der kommer flere aktiverende indsatser både i vores digitale content-strategi og hos bartenderne rundt omkring i verden,” siger Esben Ehrenreich, kreativ direktør Nørgård Mikkelsen KBH.

Camilla Nordqvist fra Nørgård Mikkelsen KBH tilføjer:

”Formålet med vores nye kommunikation har været at åbne helt nye målgruppers øjne for en lang række alternative brugssituationer og anvendelsesmuligheder og samtidig bekræfte eksisterende akvavitdrikkeres valg af Linie og den nordiske akvavittradition. Linie kan i høj grad nydes after dark i drinks og cocktails – ligesom gin – og f.eks. med gingerbeer. En trend, som allerede er på vej blandt bartendere internationalt.”

Hun siger videre:

”Hvis Linie skal have succes kræver det netop en indsigtsbaseret kommunikation, der tager udgangspunkt i de enkelte landes forbrugsmønster og modningsfase. Og der ligger strategisk set et kæmpe potentiale i en premium akvavit, som samtidigt er dybt rodfæstet i Norden og kan tappe ind i New Nordic-bølgen fx på vores nye markeder.”