Dentsu Denmark omgrupperer

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Data, teknologi og indsigter kommer til at flyde på tværs af bureaugruppen i et fælles fagligt miljø.

Dentsu Denmark, der består af 500 medarbejdere, omorganiserer medarbejderne, så kompetencerne inden for data, teknologi og indsigter kommer til at flyde frit på tværs af bureaugruppen. Formålet er at matche kundernes voksende behov: Én kontaktperson, der kan skabe sammenhæng og effekt på tværs af hele marketingindsatsen.

En vigtig del af ændringen handler også om at forstå dataens relevans i kunderejsen, så den aktiveres dér, hvor den skaber mest værdi, skriver bureauet i en pressemeddelelse.

Initiativet skal desuden ses som en tilpasning af arbejdsgange, så Dentsu Denmark i højere grad kan understøtte bureaugruppens fire brands: Merkle, Carat, dentsu X og iProspect.

”Markedet stiller stadig højere krav til effekt og sammenhæng i marketingindsatserne, men alt for ofte vurderes investeringerne i siloer – og det udfordrer både beslutningskraft og forretningsværdi. Derfor organiserer vi os nu, så vores 70 specialister inden for teknologi, data og indsigter kan operere flydende på tværs af vores medie- og CXM-forretning. Det sikrer, at vores kunder får et samlet billede af deres marketinginvesteringer, uanset om det er paid eller owned løsninger, og uanset hvor i den samlede marketingfunnel, investeringerne placeres,” siger Ulrik Petersen, CEO i Dentsu Denmark.

I praksis betyder det, at medarbejdere, der arbejder med data, indsigter og teknologi, samles i et fælles fagligt miljø, der opererer frit på tværs af bureaugruppen.

Ulrik Petersen uddyber:

”Den klassiske model for bureaugrupper som vores er at samle eksisterende kompetencer i en ny enhed, give den et brand og lancere en go-to-market-strategi. Den model tror jeg ikke på. I stedet laver vi en grundlæggende ændring i, hvordan vi arbejder sammen. Vi skaber én samlet struktur med fælles mål og ensartede arbejdsgange, som fremtidssikrer vores evne til at levere rådgivning, der virkelig kan rykke på vores kunders KPI’er.”