Svensk bureaugruppe har købt endnu et dansk bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bureauet fusionerer med Densou, som bureaugruppen købte i 2022.

Da den svenske bureaugruppe Collaboration Art i 2022 købte det danske performancebureau Densou, var det første opkøb på det danske marked.

Nu har gruppen foretaget endnu et opkøb i Danmark. Det er performancebureauet Digital Media, der har til huse på Flæsketorvet i København.

Syv medarbejdere fra Digital Media bliver dermed integreret ind i Densou, der bor i Bredgade i København.

”Gennem sammenlægningen får vi en større kundebase og mere talent, hvor vi kan etablere vores arbejdsmetodik,” siger Fredrik Sellgren, der er grundlægger af Collaboration Art.

Metodikken er at erstatte repetitive og tidskrævende opgaver med teknologi og AI, lyder det fra Fredrik Sellgren, der uddyber:

”På den måde kan vi fokusere på de opgaver, der har størst betydning for kampagnernes strategiske og taktiske resultater.”

For Digital Medias CEO, Søren Hyldgaard, har det været vigtigt at finde en partner med høj teknisk kompetence og stor forretningsforståelse.

”Samtidig har Densou og Collaboration Art betydelige ressourcer og kompetencer – ikke mindst gennem de otte søsterbureauer i Norden. Det vil sikre, at kunderne kan føle sig trygge ved, at de får markedsledende service,” siger Søren Hyldgaard.

Flere opkøb på vej

Olivia Stokholm, der blev ansat som CEO i Densou i starten af året, udelukker ikke, at der kan ske flere opkøb på det danske marked, og hun tilføjer:

Vores mål er klart: at skabe reel impact og vækst for vores kunder i en stadigt mere kompleks digital verden.”

Collaboration Art

Grundlagt i slutningen af 2021 af Fredrik Sellgren, Jonas Dahlquist og Spiltan Invest. I gruppen indgår bureauerne GO MO Group, InnoSearch, Dot Sure, Web Guide Partner, Semway Norge, Densou, Garfield Digital og Nordic Branch. Gruppen omsætter for omkring 250 MSEK og har ca. 130 ansatte.

Relaterede artikler