Brænder du for at skabe resultater gennem skarpe digitale kampagner i Meta Business Manager, Google Ads og DV360? Og motiveres du af at optimere performance og omsætte data til værdifulde indsigter? Så læs her, vi har måske et job til dig.
VisitDenmark arbejder for at øge kendskabet og rejselysten til Danmark som rejsemål. Vi brander og markedsfører Danmark internationalt i tæt samarbejde med offentlige og private aktører. Vi udvikler lækkert indhold og flotte kampagner under ét fælles brand og planlægger og køber medier på flere internationale markeder.
Vi søger to digitale campaign specialister, der bliver en del af vores Media & Go-to-Market team, der består af 5 fuldtidsmedarbejdere og en student, der planlægger og eksekverer betalte mediekampagner på tværs af en lang række medieplatforme på vores internationale markeder. Vi arbejder ud fra en hybridmodel hvor vi køber flere medier selv inhouse, men gør også brug af et mediebureau. Som vores nye Digital Campaign Specialist bliver du en central person i både planlægningen og eksekveringen af vores inhouse digitale kampagner på platforme som Google, YouTube, Meta, Pinterest, TikTok m.fl.
Vi arbejder tæt sammen i teamet – vi sparrer, griner, nørder medier og fejrer hinandens resultater, og vi deler viden – både internt i teamet, med vores bureau, på tværs af organisationen både i København og på vores markedskontorer og bredt i dansk turisme.
Opgaver og ansvar:
Din rolle vil være at planlægge og eksekvere digitale kampagner primært på platformene Google Ads og Meta Business Manager, men også på Snapchat, Pinterest og TikTok, samt rådgive partnere om medier og kampagner.
Du kommer primært til at arbejde med – og være i kontakt med en eller flere af vores nærmarkeder Tyskland, Nederlandene, Sverige og Norge.
Vi har brug for, at du er i stand til hurtigt at sætte dig ind i nye problemstillinger og projekter, og at du kan håndtere flere kampagner samtidig.
Dine primære opgaver vil være:
- Udarbejdelse af kampagne- og mediestrategi med efterfølgende detaljeret medieplanlægning
- Indkøb af medier på tværs af de platforme der håndteres inhouse
- Eksekvering af kampagner, herunder opsætning og optimering i platformene, primært i Google Ads/DV360 og Meta Business Manager, men også øvrige digitale medier
- Evaluering og afrapportering på kampagner internt- og eksternt
- Strategisk sparring og rådgivning i forhold til medieplaner og KPI’er, primært til eksterne partnere
- Deling af viden og learnings på tværs i organisationen
Din erfaring og kompetencer:
Vores Digital Campaign Specialist skal have følgende kvalifikationer:
- Du har minimum et par års erfaring fra bureau eller anden annoncør med at arbejde med bl.a. Google ads, Youtube, Meta Business Manager på et operationelt, taktisk og gerne strategisk niveau
- Du er ekspert på digitale medier, og har dyb forståelse for mediernes rolle på tværs af kunderejsen
- Du har arbejdet med- og optimeret kampagner på tværs af digitale medier, KPI’er og du er vant til at dokumentere effekten af dine kampagner
- Du er struktureret og kan holde overblik og levere resultater, også når der er mange kampagner i luften samtidig
- Du er proaktiv og datadrevet i dine anbefalinger
- Du er detaljeorienteret og arbejder for at skabe de bedst mulige resultater
- Du er en teamplayer, der gerne deler ud af din viden og erfaringer
- Du skal kunne trives i et miljø med flere sideløbende arbejdsopgaver, som du formår at få fulgt til dørs
- Du har gode samarbejds- og kommunikationsevner, som du sætter i spil på tværs af organisationen
- Du kan begå dig flydende på dansk og engelsk – både mundtligt og skriftligt, og kan du begå dig på et andet nordisk sprog er det en fordel.
Vi tilbyder:
Som Digital Campaign Specialist får du et spændende og selvstændigt job, hvor du får mulighed for at blive udfordret og udvikle dine kompetencer i et internationalt digitalt marketingmiljø med en uformel og uhøjtidelig tone.
Du vil arbejde med betydelige kampagner på tværs af flere internationale markeder, og vil kunne styrke din profil som digital mediespecialist på højeste niveau.
Stillingerne er barselsvikariater på ca. 14 måneder for at sikre en god overlevering både inden og efter barselsperioden. Ideelt set med opstart fra november 2025 til og med december 2026.
Løn forhandles individuelt i forhold til kvalifikationer.
Stillingerne er placeret i Media & GTM Distribution i vores Marketingafdeling. Arbejdsstedet er på VisitDenmarks hovedkontor, Islands Brygge 43, hvor vi er ca. 65 medarbejdere. Samlet set får du knapt 100 engagerede kolleger i København og på vores markedskontorer, som alle er stolte af at markedsføre Danmark – og dermed medvirker til at skabe udvikling og arbejdspladser i hele landet.
Ansøgning:
Vi glæder os til at modtage din ansøgning og CV senest søndag den 5. oktober 2025, via ”søg stillingen”. Alene ansøgninger indsendt via vores e-rekrutteringssystem vil blive taget i betragtning. Send gerne din ansøgning snarest muligt, da vi holder samtaler løbende.
Undervejs i processen kan du blive præsenteret for en personprofilanalyse. Og går du videre i processen fra første samtale, kan du også blive inviteret til at løse en enkel case, der bidrager til at vise dine kvalifikationer.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til Head of Media & Go-to-Market, Jakob Stald Møllmann, på telefon: 2443 5489.