Danske Spil opruster på kundedialog

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

En strategisk udvikling indebærer et farvel til et bureau og et goddag til et andet.

Danske Spil opruster på CRM og online. Det indebærer både en intern oprustning og hyringen af et nyt dialog-bureau.

Tidligere har man samarbejdet med Action, men efter en konkurrence har man valgt RelationshusetGekko.

Fire bureauer deltog og konkurrencen blev styret af Danske Licens Spil, men den strategiske udvikling vil også omfatte Danske Lotteri Spil.

En stor del af selskabets omsætning kommer fra detailleddet, hvor forhandlere over hele landet sikrer et salg af lodder og kuponer.

“Sådan vil det fortsat være, men vi vil også se at flere og flere spillere vil vælge at spille on-line eller både og,” siger Rasmus Hedelund Jensen, salgs- og CRM chef hos Danske Licens Spil og fortsætter:

”Udviklingen betyder, at mulighederne for at servicere kunderne øges, samtidig med at de kompliceres. Det, i kombination med et ønske om at komme tættere på den enkelte kunde, betyder, at Danske Spil har taget en strategisk beslutning om at dyrke sine kunderelationer mere struktureret og gennem en direkte kommunikation øge værdien af at spille hos Danske Spil.”

Samtidig med valget af et nyt bureau udvider man CRM organisationen, så selskabet internt også har ressourcerne til at løfte opgaven.