Aalborg‐bureau åbner i København

Endnu et provins-bureau åbner i København, og man sigter bredt – med flere discipliner – og højt, med målet om at blive 12-13 medarbejdere på godt to år.

Både Kernel og Nørgård Mikkelsen har gjort det inden for det seneste halve år: Rykket østpå. Og nu åbner PR‐ og reklamebureauet Conexia, der i forvejen har to jyske afdelinger, bl.a. i Aalborg, også en afdeling i København.

Udvidelsen sker som et led i en strategisk indtræden på det sjællandske marked for kommunikation, markedsføring, grafisk design og PR.

“Vi har længe haft et godt øje til det sjællandske marked, hvor der er stor efterspørgsel på effektiv kommunikation. Vores solide position i Aalborg, som vi har brugt de seneste fem år på at etablere, er et godt udgangspunkt, og vi tror på, at vores referencer og erfaring med strategisk kommunikation og praktisk markedsføring også vil appellere på Sjælland – for kvaliteten og kreativiteten i vores arbejde ligger mindst på linje med, hvad de eksisterende, traditionelle københavnske bureauer kan tilbyde”, siger Henrik Ørbæk, direktør og partner i Conexia.

Brohovedet – og bureauet – skal ledes af Johnny Broholm, partner og direktør. Han kommer fra en stilling som salgschef fra Dialogue One og har en mangeårig baggrund inden for salg og marketing.

“Der er ingen tvivl om, at der allerede er stærke aktører på området i både København og på resten af Sjælland, men det er også vores overbevisning, at vi kommer med noget nyt inden for den niche, hvor vi opererer”, siger Johnny Broholm.

Og Henrik Ørbæk uddyber, hvad denne niche er:

“Vi kan se, at mange kunder i København har flere bureauer – inden for hhv. web, PR, det strategiske og det operationelle. Her er trenden at specialisere sig, mens vi har en alt-i-én løsning.”

I er 12 medarbejdere – hvis I skal kunne dække det hele, så skal I løbe stærkt …

“Det gør vi også. Og Johnny Broholm kommer til at løbe forholdsvist stærkt – der følger ganske vist kunder med, fordi vi allerede har flere på Sjælland, men der skal også bygges en fuldt bureau op – ét, der bl.a. håndterer al produktion selv. Vi har plads nok i lokalerne på Dampfærgevej, men vi har også forhåbninger om at vokse til 12 eller 13 medarbejdere inden for de næste 2-3 år,” siger Henrik Ørbæk.