Aarhus vælger digitalbureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

I 2017 kan Aarhus kalde sig Europæisk Kulturhovedstad 2017, og til dét formål har byen indgået et digitalt partnerskab med et bureau.

Der er godt halvandet år til, at Aarhus bliver Europæisk Kulturhovedstad – og forberedelserne er i fuld gang. Således er der valgt bureau – det er Novicell – som bl.a. skal levere et nyt website, digital strategiudvikling samt det it- system, der skal holde styr på de tusindvis af frivillige.

Hvad angår sidstnævnte, har Novicell – med kontorer i Aarhus og København og en række af Østjyllands kulturinstitutioner på kundelisten – udviklet det event management-system, som Roskilde Festival, Smukfest m.fl. bruger til administrativt at holde styr på sine frivillige.

”Udgangspunktet for vores samarbejde med Novicell har været vores behov for at skabe et website, der kan opfylde de nye behov, der er opstået siden etableringen af det nuværende site for 2-3 år siden. Og i stedet for at begynde at reparere på design og arkitektur har vi bedt Novicell om en helt ny løsning, der bygger på et standard CMS-system, og som giver os nogle fleksible muligheder i forhold til de særlige behov, kulturhovedstaden har,” siger Bent Sørensen, kommunikationschef for Aarhus 2017.

Samtidig skal Novicell fungere som strategisk sparringspartner i forhold til kulturhovedstadens tilstedeværelse på digitale og sociale medier før, under og efter kulturhovedstadsåret.

”Det er en spændende og udfordrende opgave, som ligger i tråd med vores arbejde for andre kulturelle fyrtårne i Østjylland som eksempelvis ARoS, Smukfest og AGF,” siger Per Kirchner, adm. direktør for Novicell.

Aarhus 2017 forventer at kunne lancere sit nye website til september.