Det er ikke Happy Hour, men Happy Years for det aarhusianske digitalbureau Novicell – men betydningen er den samme; dobbelt-op. For to år siden var bureauets bruttoavance på godt 22 mio. kr. og resultatet af primær drift på var godt 3 mio. kr. Nu viser nøgletallene fra regnskabet en bruttoavance på 40 mio. kr. og et resultat på 6,7 mio. kr.
Ifølge direktør Per Kirchner skyldes fremgangen, at det er lykkedes bureauet at give “strategisk sparring til kundernes forretninger samt at levere løsningerne efterfølgende”.
“Det er ikke noget i vejen med udelukkende at fokusere på teknologi, men det er altså ikke den vej, vinden blæser. Markedet bevæger sig imod de større bureauer, hvor vi opererer mere som forretningskonsulenter med internettet som vores vigtigste redskab. Det lever vi højt på i øjeblikket,” siger Per Kirchner og tilføjer:
“Danske virksomheder er begyndt at forstå, at internettet er uundværligt for deres forretning. Der findes efterhånden ingen virksomheder i landet, som ikke på den ene eller anden måde bruger internettet til enten at skaffe kunder, medarbejdere eller til afsætte deres varer.”
Han glæder sig over, at Novicell henter fremgangen på kerneforretningen.
“Vi sælger flere ydelser til kunderne end tidligere og bygger større og mere komplekse onlineløsninger. Det betyder, at vi gør indhug i budgetterne fra de traditionelle marketingaktiviteter. Desuden har vi oprustet vores designafdeling fra 1medarbejder i 2012 til 5 i 2013. Det betyder, at vi kan håndtere flere opgaver fra start til slut,” siger Per Kirchner.
Novicell havde 7 medarbejdere i 2006 og er nu oppe på 65 i alt. Bureauet har købt Skandinavisk Tobakskompagnis tidligere bygninger på Søren Nymarks Vej i Højbjerg. Bygningerne er netop nu ved at gennemgå en større renovering, så man kan rykke ind midt i april.
Nøgletal for Novicell
- Bruttoavance 40,0 mio. kr. +25 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 615.385 kr. -7,7 pct.
- Lønandel 62,9(63,2)
- Resultat af primær drift +6,737 mio. kr. +30 pct.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz