En frivillig kæde kan have en styrke i det aktive tilvalg, der er kædens grundlag, men også en svaghed, hvis ikke alle bakker helhjertet op.
Sidstnævnte er imidlertid ikke tilfældet med et nyt strategisk partnerskab mellem Carl Zeiss Danmark og den frivillige optikerkæde Nyt Syn. Her er opbakningen så stor og forankringen så dyb blandt kædens 63 butikker, at Nyt Syn nu præsenterer sin hidtil største kampagne.
Nyt Syn satser på faglighed og grundige synsanalyser frem for de rabatter og slagtilbud som ellers præger markedsføring af briller – og det sker med en ny kampagne, der langer ud efter banditter og andre, ”der er lidt for glade for det med småt.”
Det strategiske partnerskab mellem Carl Zeiss Danmark og Nyt Syn kommer til at give kæden et løft på teknologi, uddannelse, faglighed og kundeservice. Partnerskabet markeres med kampagnetemaet: ”Nu kommer Danmark til at se skarpere end nogensinde”.
Bag kampagnen står AarhusKontoret, der har været Nyt Syns bureau igennem flere år.
”En mangeårig satsning på faglighed og uddannelse, samt en investering i state-of-the-art Carl Zeiss udstyr, udmønter sig nu i en klar faglig positionering. Det er en afstandtagen til ”det hele til det halve” tilbud og goddag til verdens mest avancerede synsundersøgelse med Zeiss i.Profiler,” siger Anders Tranæs, adm. direktør på Aarhuskontoret.
Han betegner indsatsen som en god nyhed for danske brillebrugere, og en dårlig nyhed for dem, der har noget at skjule.
”Og netop dét er det kreative afsæt i kommunikationen. Kampagnen sætter fokus på underholdende og tankevækkende situationer, hvor et ekstra skarpt syn gør alverden til forskel”.
Situationerne kan være forbrydelser, hvor øjenvidner har fået det hele med, eller etiketter, hvor det med småt bliver forstørret til befriende uærlig snak.
Zeiss Nyt Syn er ikke kun et samarbejde mellem to parter, men samtidig også en styrkelse internt blandt Nyt Syns butikker. Partnerskabet med Zeiss og den faglige position er blevet omdrejningspunkt for det hidtil største kampagne fra Nyt Syn, der kan ses på landsdækkende tv, bio og print.
Derudover har samtlige kædens egne medier gennemgået en forvandling med nyt website og lokale forhandlersider (begge dele ved AarhusKontoret + Elektrisk) og ikke mindst med nye facader på samtlige butikker.
https://www.youtube.com/watch?v=tqtTIbpeNPI