Kombinerede kræfter fra eCapacity og Adapt er udgangspunktet for et nyt strategisk konsulenthus specialiseret i det digitale område.
De tre partnere er Carsten Anthonisen, der var CSO og medstifter af Adapt, Anja Kjær-Christensen, tidl. senior management consultant hos eCapacity med en fortid hos Telenor, Sonofon og Telia, og Nicolai Porsbo, der indtil sidste år var partner og director of strategic services, også i eCapacity.
De tre partnere er gået sammen under navnet Bloom Digital, da man mener at kunne spotte et hul i markedet for kunder med “behov for adgang til sparring og kompetencer i de digitale spring,” som det lyder fra Anja Kjær-Christensen.
Bureauet slår sig op på at være uafhængigt af ‘teknise løsning, konkrete marketing-initiativer og digital hype’, og vil som udgangspunkt specialisere sig i digital strategi og eksekveringen af den. Det er især på sidstnævnte del, eksekveringen, at Carsten Anthonisen mener at have fundet en niche.
“Der er sket en stor modning af det digitale område gennem de seneste år, hvor det digitale har været anset for lidt mere en eksperimentel legeplads end en del af kerneforretningen. Nu ser vi, at fokus har flyttet sig fra uendelige rækker af prototyper til egentlige og reelle forretningsprojekter,” siger han og uddyber:
“Det værste, der kan ske med en digital strategi er, hvis det ikke er klart, hvordan virksomheden skal eksekvere den, og hvordan man skaber værdi og resultater på lang sigt. Hvor vi adskiller os er på eksekveringsdelen. Vi leverer ikke blot strategien, men hjælper hele vejen igennem. Her er det væsentligt, at vi ikke har bindinger til bestemt software eller teknologier. Vi indgår som en del af kundens team og skaber fremdrift på de digitale projekter – herunder specificering, leverandørvalg, -styring og dataanalyse.”
Dørene blevet slået op for bureauet for en måneds tid siden, og siden da har man bl.a. fået Magasin, Andel, Danbolig og DSV Transport på kundelisten.