Det blev art director Ulrik Jessen fra Robert/Boisen & Like-minded, der bl.a. skød Amor i en kampgane for Scor.dk, som i dag får tildelt Claus Fynbo legatet på 30.000 kr.
Legatet uddeles af DRRB og finansieres af Wibroe, Duckert & Partners. Det gives til en ung kreativ på et DRRB-bureau og er indstiftet til ære for art director Claus Fynbo, som i 2006 døde af kræft kun 41 år gammel.
I hans ånd er forretningsforståelse, flid og fandenivoldskhed nogle af de dyder, der skal til for at modtage Claus Fynbo-legatet, og dem lever Ulrik Jessen med sine skæve ideer fuldt ud op til.
Prisvinderen kom med et grundniveau, som allerede var meget højt, direkte fra Grafisk Højskole til Robert/Boisen & Like-minded i juni 2005, hvor han siden har gennemgået en rivende udvikling.
Ulrik Jessen er ifølge pressemeddelelsen fra DRRB en sand teamplayer og har fra begyndelsen forstået, at den gode idé skabes gennem en holdindsats og ikke ved egoistisk ‘selvtrækkeri’.
Tværtimod karakteriseres han som et sympatisk og åbent menneske med en udpræget humoristisk sans. Han har en god forståelse for, at opmærksomhedsskabende effektive idéer ikke kommer ved tilfældige skøre indfald, men ved gennem hårdt arbejde og knofedt først at finde frem til den helt rigtigt forbrugerrelevante indsigt.
Og er budgettet begrænset, har Ulrik Jessen om nogen forstået at vende begrænsningen til en kreativ mulighed. Eksempler herpå er Pumas sponsorat af det danske håndboldlandshold og lanceringen af filmen Valhalla Rising.
Se nogle Ulrik Jessens arbejder her:
-
Scor.dk (Guldvinder i Creative Circle Award)
-
Puma Håndbold (Bronzevinder i Creative Circle Award)
-
Lancering af Valhalla Rising
-
Spies ‘Vinnie & Mario’ (Bronzevinder: Cannes Lions, Epica og Eurobest)
-
Ekstra Bladet Screencleaner (Guld og Bronze i Creative Circle Award)