Søren Møller er blevet ansat hos AFA JCDecaux som Creative Manager med ansvaret for virksomhedens kreative afdeling, Innovate.
Cv’et omfatter bl.a. AdPeople, DDB og Lowe, og nu altså outdoor-selskabet, hvor Commercial Director, Christian Skipper, skitserer opgaven:
”Mange kreative får fede ideer, men de forbliver ofte ideer, fordi de ikke kender outdoor-mediets muligheder. Innovate, der består af to personer, skal ikke konkurrere med bureauerne, men hjælpe dem – både reklame- og mediabureauer – med at udnytte mediets muligheder.”
At der generelt er plads til forbedringer inden for outdoor og plakater, kan et kig på sidste uges Creative Circle Award bekræfte: Shortlisten i outdoor & special built var ganske vist lang, men kun ét arbejde fik en pris – og det i bronze (DDB, McDonald’s, Coinoffers), mens &Co og Bianco var ene om at blive belønnet af juryen i Posters & POS (2 x sølv).
Christian Skipper understreger, at mediekonvergensen mellem outdoor og mobilen bliver et centralt omdrejningspunkt for Søren Møllers kreative arbejde hos AFA JCDecaux.
”Outdoor behøver ikke alene at være en plakat – det kan være 3D, lys og lyd – og nok så væsentligt kombinationen af plakat og smartphone. Potentialet er langt fra udnyttet,” siger Christian Skipper.