Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Adidas har brugt en bondegård på en ny reklamefilm. Flot arbejde, rigtig indsigt – men også lidt konventionel, lyder dommen. Se filmen før i aften.

Amerikanerne har deres Super Bowl, der ikke bare er en stor sportsbegivenhed men også et udstillingsvindue for nye reklamer.

I aften er der Champions League finale (i fodbold – for de ukyndige blandt Bureaubiz’ læsere) og den kamp er ved at udvikle sig til en af de helt store sportsbegivenheder i Europa.

Både Ford og Adidas benytter lejeligheden til at præsentere ny markedsføring. I Adidas’ tilfælde gælder det verdenspremieren på en ny reklamefilm, som formentlig har kostet, hvad der svarer til et pænt stort dansk marketingbudget.

Mindst et to-cifret million-beløb, vurderer Søren Christensen fra Robert/Boisen & Likeminded, der i et par år har arbejdet på det globale Puma-budget.

“Der er ingen tvivl om, at det er det rigtige sted at være, og at det er en meget flot og vel eksekveret reklamefilm, der bygger på alle de rigtige indsigter. Der er alt det, der skal være i en sådan film: stjerner, fodbold, magiske øjeblikke, tilskuere og fodboldstøvler. Adidas får det maksimale ud af deres sponsorater”, siger Søren Christensen og fortsætter:

“De har kigget godt i filmens verden og skabt en episk fortælling, som vil skille sig ud, hvis de viser den i den længde i aften. Men skal man anskue ideen, så er filmen ret konventionel, og lægger man den op i forlængelse af mange andre fodbold-film, så vil den ikke skille sig meget ud”.

Filmen er skabt af 180 Amsterdam i samarbejde med den digitale bureaukonstellation, Riot.

Se filmen her

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club