Adpeople flytter sammen med FCK

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet flytter fra PeopleGroup til et af tårnene i Parken.

Forklaringen er enkel. Adpeople mangler plads, og derfor flytter bureauet med udgangen af august fra PeopleGroup i Vester Farimagsgade til et af tårnene i Parken – FCK’s hjemmebane samt det danske nationalstadion.

“Vi har døjet med pladsmangel i lang tid, og vil gerne samtidig skabe nogle bedre faciliteter og sammenhæng for vores medarbejdere,” siger Ronnie Job.

Kigger man historisk på det, så er det dog ikke en helt banal flytning.

Adpeople er bygget op sammen med Wibroe, Duckert & Partners og har været et betydningsfuldt element i opbygningen af PeopleGroup.

Men Adpeople’s succes hænger i stort omfang sammen med meget store aktiviteter for Dell på globalt plan, og da WPP Group vandt hele Dell-budgettet på at stifte et bureau dedikeret til at løfte opgaven, stod man i en sårbar position.

Adpeople’s kompetence i forhold til Dell fornægtede sig dog ikke, og PeopleGroup solgte 80 pct. til WPP. Dermed blev Adpeople indrulleret i Enfatico.

Salget skete pr. d. 1. juli for to år siden og en del af aftalen var, at Adpeople skulle blive boende i to år. Et naturligt ønske for med over 100 medarbejdere fylder Adpeople godt op i lokalerne.

Samtidig kunne man opretholde det fællesskab, der byggede Danmarks største bureau.

Men er det så en endelig skilsmisse nu?

“Det er rigtigt, at vi ikke mere vil have det fællesskab, der kommer ud af at bevæge sig rundt i de samme lokaler, mødes i kantinen etc. Men det betyder ikke, at vores tætte bånd forsvinder, og vi vil givet have projekter sammen. Vi er bygget sammen med Partners, PeopleGroup ejer 20 pct. af Adpeople og Jan Duckert er vores bestyrelsesformand. Det siger noget om vores relationer,” siger Ronnie Job.

Hos PeopleGroup vil man søge at få beslægtede virksomheder ind på den plads, man ikke selv skal bruge.

“En del af pladsen skal vi bruge i PeopleGroup. For den eventuelle overskydende plads vedkommende har vi aftalt med udlejer, at vi tilstræber at finde en åndsbeslægtet virksomhed indenfor kreativitet, media eller teknologi eller en kombination heraf, som kan flytte ind og bo og leve sammen med os andre”, siger Jan Duckert.