Efter næsten 20 år som kreativ direktør tager Claus Møllebro nu en slags karrieremæssigt pit-stop.
De seneste tre år har han været kreativ direktør hos AdPeople, men en del af det bureau er flyttet over til Wunderman, mens resten nu hedder Wunderman Productions. Samtidig med den manøvre sagde Claus Møllebro så farvel til jobbet.
“Den nye struktur var ikke én, jeg kunne se mig selv i,” siger Claus Møllebro, som dermed har placeret sig selv i en helt ny situation.
Det er i år 30 år siden, han begyndte som AD’er hos Bates, og siden da har han været ret trofast. Men når han er skiftet, er han gået direkte fra det ene kreative direktørjob til det næste.
De 30 år rummer grundlæggende blot 4 bureauer: Bates, Leo Burnett, Co+Høgh og AdPeople. Men han havde også i 90’erne et 2-årigt ophold på George Patterson Y&R i Australien.
Hvad det karrieremæssige pit-stop skal føre til, er han ikke helt afklaret på endnu.
“Bureaubranchen forandrer sig meget i disse år, hvor grænserne mellem bureautyperne flyder, og der er mange nye aktører. Det er interessant at få lejlighed til at slå skyklapperne ud og få et bredere blik på branchen,” siger Claus Møllebro og fortsætter:
“Som kreativ har jeg en årelang erfaring med den klassiske branding og historiefortælling, og de sidste år på Co+Høgh og Adpeople har været yderst interressante med hensyn til nye måder at folde brand-historier ud og engagere forbrugerne via kreativt video- og tv-content.”