Den 1. januar skiftede Advance ud på toppen: Jens Krog og Claus Wittenborg stoppede efter mere end 20 år som direktører for bureauet, og en ny CEO-duo blev præsenteret: Ann-Louise Rosen og Camilla Grove Pelle.
De to direktører fik få uger efter tiltrædelsen et rygstød i form af et solidt regnskab. Selv om coronaen i første omgang slog hårdt, har Advance vendt kurven og er vendt stærkt tilbage. Se nøgletallene nederst i artiklen.
”Flere kunder samt en bredere pallette af ydelser sætter endnu større krav til vores agilitet og evne til at planlægge. Vi skal sikre, at vi får brugt kræfterne rigtigt, og at vi har et godt arbejdsmiljø, hvor folk føler sig motiverede og glade for de opgaver, de arbejder på i hverdagen”, siger Camilla Pelle.
Derfor har de to nye direktører ansat Lone Poulsen som COO hos Advance. Lone Poulsen har mange års erfaring med operations fra flere bureauer, herunder Vertic og Creuna.
Om Lone Poulsen siger Camilla Pelle:
”Advance har altid været kendt som et bureau, hvor folk er glade for at gå på arbejde. Det er en arv, som vi tager meget seriøst. Og i en virkelighed, hvor der skal løbes stærkt, ser vi et særligt behov for at sætte fokus på operations. Med Lone ombord ved vi, at der bliver skabt den nødvendige opmærksomhed på at skabe en god og meningsfuld hverdag for alle”.
Bureauet kan ved samme lejlighed præsentere Stine Darby som head of insight & strategy. Hun kommer senest fra Bang & Olufsen. Hun har været flere år på kundesiden, men gør nu comeback – ikke bare på bureausiden, men også på Advance, hvor hun tidligere har været både strateg og client service director.
Slår kræfterne sammen
Ønsket om at styrke den internationale leverance har været afsættet for ansættelsen af Stine Darby. Det skal ses i følgende perspektiv, som Ann-Louise Rosen leverer:
”Hvis vi skal fortsætte vores vækst ved at vinde internationalt, skal vi udvikle koncepter og kreative løsninger, der har et stærkt brand-strategisk og kommercielt afsæt for at imødekomme den virkelighed, vores kunder opererer i i dag.”
Ann-Louise Rosen tilføjer:
”Dette er en del af bureauets dna. Vi har haft dygtige brand planners og digitale specialister i huset. Men nu er det tid til for alvor at slå kræfterne sammen, og derfor tager vi konsekvensen og bygger ét stærkt strategi-team, som kan tænke top og buttom funnel sammen i endnu mere målrettede og effektfulde initiativer.
Om Stine Darby siger Ann-Louise Rosen:
”Vi er glade for at have Stine med ombord. Hun har en unik blanding af den traditionelle kreative brand planner, der forstår sig for på menneskelige indsigter og kulturel kontekst kombineret med strategisk forretningsudvikling og en oprigtig kommerciel interesse.
Senest har Stine opereret som director for global brand planning og partnerships hos Bang & Olufsen og som selvstændig brand- og marketing strateg.
Ledelsen i Advance ser således ud:
- Ann-Louise Rosen, Co-CEO, partner
- Camilla Grove Pelle, Co-CEO, partner
- Gavin Mulligan, creative director, partner
- Henrik Hertz, director, head of finance & administration, partner
- Jeppe Fonnesbæk, client service director, partner
- Lone Poulsen, COO
- Stine Darby, head of insight and strategy, partner
Nøgletal for Advance
- Bruttoavance 63,61 mio. kr. +28 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 1,247 mio. kr. +35,6 pct.
- Lønandel 62 (74)
- Resultat før skat 10,351 mio. kr. +16.074 pct.