1 mio. besøgende om måneden er en slat, og det gør coop.dk til en af landets 10 største netbutikker. Det er dog ikke en garanti for succes.
Coop.dk har syv fagområder – herunder Skønhed, som gik i luften 1. september sidste år.
“Priserne på skønhedsprodukter herhjemme er oppustede sammenlignet med landene omkring os. Samtidig ønsker danskerne i stigende grad at handle online, og vi sikrer lave priser ved løbende at sammenligne med priserne i de største konkurrenters webshops,” fortæller Peter Boris Kreilgaard, marketingchef hos Coop.dk, om udgangspunktet.
Besparelsen for medlemmer er betydelig, men ikke-medlemmer kan også spare. En kundeundersøgelse viste imidlertid, at kunderne ikke forstod, hvor attraktive priserne var.
Derfor udskrev man en konkurrence – og valgte Advance som bureau på coop.dk. Første opgave blev at bakke Skønhed op.
Kampagnen lanceres i uge 16 via Coops egne kanaler til medlemmerne, i tilbudsaviser samt online og print i landets største livstils- og modemagasiner. Kreativt team er Inger Tanderup, AD, Morten Kirckhoff, kreativ chef og Michael Sten, tekst.
“Vi har skabt et typografisk, visuelt koncept, der både taler til følelser og snusfornuft. Som differentierer sig fra typisk retailkommunikation ved at engagere i mere end bare prisbudskabet. Og som ikke mindst er omkostningseffektivt at eksekvere både offline og online,” siger Sofie Svarre, Strategisk Direktør & Partner hos Advance.
I hvilket omfang Advance skal i gang med at bakke de øvrige fagområder op, er der ikke besluttet noget om endnu.