Ny kunde: Advice skal skærpe pensions-brand

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Efter en dialog med fire bureauer, har AP Pension valgt den partner, der skal hjælpe med at sætte gang i en proces, der kan styrke kernefortællingen.

I en verden, der for det meste handler om tal, vil AP Pension nu have skærpet sit brand og revitaliseret sin kernefortælling. Selskabet har derfor indledt et samarbejde med Advice.

“Vi har et rigtig stærkt DNA hos AP Pension, og nu glæder vi os til at udtrykke og eksekvere det endnu skarpere. Jeg ser frem til en styrket kernefortælling og ikke mindst en proces, hvor vi får aktiveret vores medarbejdere som ambassadører for brandet. Målet er, at vi ikke blot skaber et skarpt koncept, men starter en bevægelse,” siger Kim Blandfort Christensen, kommunikations- og marketingchef hos AP Pension.

Advice er valgt efter, at han har haft en dialog med fire forskellige bureauer. Bureaumæssigt havde AP Pension for nogle år tilbage et samarbejde med Kunde & Co, men reelt har man ikke været særligt aktive på brandingen.

”Vi har haft mere fokus på online, e-mails og andre aktiviteter og haft nogle partnere på disse områder. Problemet er, at pensions-selskaber grundlæggende ligner hinanden meget. Vi kan det samme og fortæller den samme historie,” siger Kim Blandfort Christensen og fortsætter:

”Vi vil søge at fortælle en anden historie, og ikke mindst være gode til at aktivere den over for vores interessenter.”

Kim Blandfort Christensen siger videre, at selskabet stort set har holdt sig ude af annoncering i de forløbne år, og det forventer han ikke, at der vil blive ændret på.

”Vi har sat gang i en proces, og jeg skal ikke foregribe, hvor den ender. Men det er ikke en branding-kampagne, vi har efterlyst,” siger Kim Blandfort Christensen.

Blandt de store konkurrenter finder man PFA, Danica og Nordea Liv&Pension, hvor de to førstnævnte har været meget aktive – både på annoncering og på lanceringen af services og branded utilities. Sidstnævnte er bestemt noget, der kan være interessant for AP Pension.

Arbejdet påbegyndes nu, og de første resultater ventes klar i starten af det nye år.

“På det kommercielle pensionsmarked bliver det vigtigere og vigtigere at differentiere sig igennem en unik position som rent faktisk leveres i kundeoplevelsen, både på beslutnings- og pensionstagerniveau,” siger Ralf Lodberg, Executive Director & Partner hos Advice.