Advice vil brande sig selv

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Til formålet har bureauet ansat Pernille Vittrup, der kommer fra brandingbureauet, Landor i Paris.

”Hvad sker der med kreativiteten i den danske bureauverden? Sådan lyder debatten i disse dage ved kaffeautomaterne, på kundemøderne og i branchemedierne. En vigtig debat, som ud over den faglige dimension også peger på bureauernes evne til at synliggøre og brande sig selv – altså vise markedet, hvordan de er kreative”.

Sådan indleder Advice en pressemeddelelse med nyheden om, at bureauet har ansat Pernille Vittrup i en nyoprettet stilling med ansvar for bureauets egen branding netop for at tage konsekvensen af, at bureauet skal være mere synligt.

Desuden siger direktør og partner i Advice, Ralf Lodberg følgende i pressemeddelelsen:

”Nu tager vi mere af vores egen medicin. Vi har i de sidste år arbejdet målrettet med at genopfinde os selv som bureau i det nye marked, vi kalder ’open world’, hvor brands bliver til samtaler, der skal udvikles og drives kreativt på helt nye måder. Med en dedikeret branding-kompetence, der er placeret tæt på bureauets ledelse, er vi klar til at tage det næste ryk og professionalisere vores egen markedsføring. Målet er at hæve niveauet for, hvordan vi udkommer med vores kreative arbejde,” siger direktør og partner Ralf Lodberg.

Pernille Vittrup, der er uddannet cand.merc. MCM fra CBS, kommer fra en stilling som marketingansvarlig for brandingbureauet Landor i Paris, hvor hun har boet de sidste fem år. Hos Advice får hun titlen marketing coordinator.

Advice fik i øvrigt i sidste uge en udfordring fra Poul Mikkelsen, der spurgte om kreativiteten kun levede et halvhjertet liv i Advice.

Svaret fra adm.dir., Espen Meyer Højlund, kan læses her.