Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Og får ny chef. Denne gang flyttes det tidligere Insight Research til strategi-bureauet Deep Blue.

Det er under et år siden, Aegis nedlagde sit analysebrand, Insight Research, som selvstændigt selskab og flyttede det sammen med Carat og Vizeum.

Hensigten var at få analysekompetencerne tættere på kunderne ved at integrere dem i mediabureauerne.

Nu flytter Insight igen. Denne gang fusioneres selskabet med det nye strategibureau, Deep Blue, og det bliver Deep Blue’s chef Malene Birkebæk, der får ansvaret for den samlede forretning.

Insight Research’s chef, Gitte Springborg stoppede allerede ved udgangen af juli. Men der er ingen sammenhæng mellem hendes afgang og sammenlægningen, understreger Carat-direktør, Mads Bredal.

“Det lå i kortene, at Insight skulle lægges under Deep Blue under Malene Birkebæk’s ledelse, men det var ikke kommunikeret, og der er således ingen sammenhæng med Gitte Springborg’s afgang. Men hendes opsigelse har nok fremskyndet processen”, siger Mads Bredal og fortsætter:

“Der var ikke tale om, at hun ikke ville have haft en rolle i det nye set-up. Gitte sagde op, fordi hun ønskede at prøve kræfter med helt nye områder”.

Mads Bredal siger, at analyse ikke igen kommer længere væk fra kunderne.

“Kombinationen af at tænke strategisk og analysere, skal gerne gøre tingene mere helstøbte og samtidig gøre analyserne mere tilgængelige for kunderne”, siger Mads Bredal.

Men Deep Blue var lige ved at blive etableret, da man flyttede Insight sidst, så hvorfor så ikke slå aktiviteterne sammen med det samme?

“Vi skulle lige være sikre på, at Deep Blue er bæredygtig, og det er vi nu”, siger Mads Bredal.

De fire medarbejdere i Deep Blue supplere med 6 medarbejdere fra Insight. Der var ni incl. Gitte Springborg, da man i december nedlagde analysebrandet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club