Mennesker er noget af det vigtigste i et bureau. Så vigtig at det vel nærmest må være en kernekompetence for en bureauleder at kunne lede og håndtere mennesker.
Men nu vælger Aegis Media at professionalisere arbejdet med menensker gennem ansættelsen af en nordisk HR-direktør.
Valget er faldet på svenske Sabina Helmerson, som får ansvaret for at fastholde, udvikle og tiltrække medietalenter på tværs af de nordiske lande og på tværs af bureauerne i mediekoncernen. Sabina Helmerson kommer fra en stilling som HR partner hos YIT Sverige AB og var inden da HR-manager i hotelbranchen.
”I Aegis Media arbejder vi meget målrettet på at udvikle vores medarbejdere og har derfor en lang række talentudviklingsprogrammer. Vi kan differentiere os på to ting: Mennesker og teknologi. Sabina Helmerson får ansvaret for, at vi er dygtige på ’menneske-delen’; at vi får de rette talenter ind og samtidig holder på de gode hoveder,” siger Lars Bo Jeppesen, nordisk CEO i Aegis Media.
Ansættelsen af Sabina Helmerson sker som led i en større reorganisering af Aegis Media, hvor målet er at skabe én stor og stærk nordisk bureaugruppe. Senest er Jakob Holm Kalkar hentet fra Carlsberg for at drive innovation på tværs i Norden, og den danske CEO for digital reklamebureauet Isobar, Kasper Åkerlund, er blevet ansvarlig for Isobar Nordic for netop at kunne opbygge en stærk region inden for det digitale område.
Lars Bo Jeppesen fremhæver desuden, at en styrket HR-funktion også øger muligheden for flytte talenter og sammensætte kundeteams på tværs af markeder.
”Vi har længe betragtet Norden som en region bestående af fire små lande, hvor vi hver især tænker godt – men er for små. Nu har vi lavet en ny nordisk struktur, der gør os store nok til fremover at kunne tage kampen op med andre multinationale bureauer om de helt store internationale kunder” forklarer Lars Bo Jeppesen.