Klodser og spil er nu udskiftet med briller og kontaktlinser for Morten Hansen, der netop er startet hos optikerkæden Louis Nielsen som marketingchef.
Han erstatter Kasper Granat, der var på posten mindre end et år, før end han for tre måneder siden blev marketingchef hos Kvik Køkkener.
Morten Hansen, der oprindeligt er uddannet cand. merc. fra Handelshøjskolen i Aarhus, hvor han også har undervist, kommer fra Lego, hvor han har været ad to omgange.
Første gang fik han ansvaret for Lego Star Wars, og inden det nye job hos Louis Nielsen var han senior manager i Legos interne reklamebureau.
Tiden mellem Lego tilbragte han hos de to fødevaregiganter Arla og Tulip, hvor han arbejdede med udvikling, branding og markedsføring af særlige produktlinjer inden for henholdsvis oste og pålæg.
Morten Hansen glæder sig til at prøve en ny branche af:
“Optikerbranchen er hel ny for mig, men det ser jeg bare som en ekstra spændende udfordring. Det vigtige for mig er, at Louis Nielsen er et fantastisk brand, hvor der virkelig er udfoldelsesmuligheder inden for mit område. Louis Nielsen vil noget med sin markedsføring og udfordrer konstant og går nye veje. Det er uden sammenligning optikerbranchens mest spændende virksomhed,” siger Morten Hansen i en pressemeddelelse.
Hos Louis Nielsen får han både et godt udgangspunkt og lidt at arbejde med.
Discountkæden Louis Nielsen indtager nemlig i en ny undersøgelse fra Interresearch 9. pladsen over detailkæders butikker – altså ikke kun optikerbutikker – med de mest tilfredse kunder.
Men der er plads til forbedringer. Konkurrenten Profil Optik opnår i samme undersøgelse en førsteplads, mens Thiele ligger nr. 6, mens Synoptik ligger bagefter Louis Nielsen på en 16. plads.