Den danskudviklede marketing automation platform, Agillic, har oprustet chef-mæssigt de senere måneder – med COO Bo Sannung, tidl. SAS Institute, og strategidirektør Rasmus Houlind, tidl. Magnetix og forfatter til omnichannelbogen ‘Hvis det handler om mig, så køber jeg’.
Netop SAS Institute indgik Agillic et globalt samarbejde med for et år siden, og det har bl.a. udmøntet sig i nordiske aftaler med Santander Bank, Norgesgruppen, Entercard og Colorline.
Nu følger så et partnerskab med det store norske bureau, Bring Dialog.
Direktør i Agillic, Jesper Valentin Holm, siger i en pressemeddelelse:
”Inden vi for alvor vender blikket mod oversøiske markeder har vi brug for at styrke vores position i Norden. I Danmark er vi stærkt repræsenteret med kunder som Matas, DSB og Sydbank og med det seneste års succes på nordisk plan kigger vi ind i et virkelig spændende 2016.”
Han tilføjer:
”Markedet for Marketing Automation og omnichannel-løsninger kan sammenlignes med dengang, alle skulle have deres første CMS-løsning. Det har de fleste prøvet et par gange nu, og det står klart for flere og flere, at der skal en mere aktiv tilgang til for at binde kundeoplevelserne sammen på tværs af kanalerne. Partnerskabet med Bring Dialog bekræfter os i, at dette også er tilfældet i Norge.”
Hos Bring Dialog siger adm. dir. Arild Horsberg:
”Vi har store ambitioner om at levere ægte omnichannelløsninger. Derfor har vi brug for en platform, der reelt sætter kunden i centrum og lader kanalerne komme i anden række.”
Partnerskabet har allerede båret frugt, idet parterne sidst i 2015 indgik aftale med en større norsk virksomhed.