Alt er nyt i ældre bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Et godt 20 år gammelt bureau har skiftet ejere, direktør og adresse – og et navneskift er også på vej.

De er specialister i detailhandels-markedsføring. Sådan har det været længe, og det fortsætter. Resten har været oppe at vende, og er faldet på plads på en ny måde.

Wowern hedder bureauet – lidt endnu – og har været igennem et generationsskifte.

“Torkild Enevoldsen stiftede bureauet for nogle-og-20 år siden. For fire år siden indtrådte Flemming Bitsch Jensen og jeg som partnere i et glidende generationsskifte. Skiftet er gået godt, og Torkild Enevoldsen er ude nu, og jeg er adm. direktør og kontaktdirektør, mens Flemming fortsat er kreativ direktør,” siger Anne Vagner.

Wowern, der for nylig fik Dyrup på kundelisten, har også skiftet adresse – fra Brøndby til en nedlagt grammofonpladefabrik, tegnet af Kaj Fisker, i Københavns nordvest-kvarter. Indrettet som en case af en anden kunde, Kinnarps.

“Når vi siger, at vi er specialister i markedsføring i detailhandlen, så udtrykker det vores fokus gennem alle årene – et fokus, der ikke ændrer sig med generationsskiftet. Og fordi vi tror på en holistisk tilgang til markedsføringsopgaven, er det naturligt at inddrage f.eks. emballagedesign og digitale medier. Og med det digitale har også fulgt mobilsites og Facebook, hvor vi har hooket op med landets dygtigste på området,” siger Anne Vagner – og hun tilføjer:

“Med to nye hovedejere – og Steen Wowern, svoger til Torkild Enevoldsen, som ejer af 20 pct. af bureauet – er det naturligt at kigge på, hvordan vi vil køre det fremover. At præge det på vores måde – herunder at sætte en størrelse. Vi er 8 nu og kigger efter en tung ADer – men Flemming er tidligere stifter og medejer af et gazellebureau, hvor jeg var ansat, da det gik stærkest, og vi ønsker ikke at være over 20, med hvad der følger af mellemledere,” siger Anne Vagner.

Og bureauets navn? Her nøjes Anne Vagner i første omgang med at glæde sig til det nye navn og en ny profil i løbet af foråret.