Altinget.dk lægger sit annoncesalg hos 20-årig

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Ung, men ikke en uerfaren mediemand står bag et annoncebureau rettet mod nichemedier.

Altinget.dk går ungt til værks for at sælge annoncer. Net-mediet, der udgiver en lang række nicheportaler og udgør den næststørste redaktion på Chrstiansborg (efter DR), har udliciteret sit annonceslag til Herrik Media.dk.

Bag bureauet med ”speciale i annoncesalg og webudvikling” står 20-arige Oskar Herrik Nielsen, der trods alderen er en erfaren iværksætter og udgiver. Som 14-årig stiftede han i 2008 Ungnyt.dk, der var Danmarks første netavis for unge. Her var han redaktør og udgiver i tre år, indtil mediehuset CompanYoung købte virksomheden i 2011.

I 2011 blev han annoncekoordinator for Altinget.dk, og nu får bureauet så til opgave at varetage al annoncesalg for netavisen.

”Vi har de sidste to år oplevet en stor fremgang i vores annoncesalg, både jobmarked og bannerannoncering, og vi har stor tillid til, at Oskar og Herrik Media.dk vil vækste videre på Altinget.dk’s annoncesalg,” siger Mette Rosendahl, vicedirektør på Altinget.dk, om samarbejdet i en pressemeddelelse.

Herrik Media.dk ser positivt på fremtiden, takket være målgruppen:

”De fleste af verdens medier, tryk som web, har faldende annonceindtægter, og her viser Altinget.dk sin styrke som nichemedie på nettet med klar fremgang. Netavisens trafik er i fortsat vækst, men trafik er ikke det vigtigste parameter for at sælge nicheannoncer. Det er i kraft af den præcise og unikke målgruppe, at vi og vores mediekunder skiller os ud,” siger Oskar Herrik Nielsen.