Af Peter Engholm 25@mail.dk

Firmafon er et nyt selskab med en komplet teleløsning til virksomheder. Og man har netop fået penge til at markedsføre sig med. Men man mangler et bureau.

I går erklærede et nyt, lille teleselskab priskrig mod de store på mobiltelefoni til virksomheder.

“Vi går efter de etablerede teleselskaber, og vi ønsker at blive den irriterende sten i skoen for dem,” sagde Peter Engelbrecht, der er direktør i Firmafon.

Udtalelsen faldt i Dagbladet Børsen, der sammenlignede Firmafon med Onfone, som genoptog en lang tradition for priskrige på mobilmarkedet. Peter Engelbrecht ser imidlertid store forskelle mellem de to selskaber – både på produktet og på markedsføringen.

“Vores produkt er fundamentalt anderledes. Vi tilbyder en komplet løsning for virksomheder, der får hovednummer- og omstillingsfunktionalitet samt mobiltelefoni i transparente pakkeløsninger, uden gebyrer og bindinger. Og da det er et BtB-produkt, så vil du ikke se os plastre Lars Bom på bussider,” siger Peter Engelbrecht.

Firmafons markedsføring har indtil videre bestået af ambassadør-effekten blandt de nuværende kunder samt en vis Twitter-aktivitet, men har man som erklæret mål at gå efter de etablerede teleselskaber, så skal der fyres op under markedsføringen.

“Man vil se en intensivering af vores markedsføring. Der skal mere krudt til, for det nytter ikke at have et fantastisk produkt, hvis kun få er opmærksom på det. Vi har en kommerciel strategi, som vi er ved at rulle ud, men ikke alle aktiviteter er konkrete endnu,” siger Peter Engelbrecht.

Kapitalfonden Seed Capital har netop skudt – endnu – en sum penge i teleselskabet, en investering, der er øremærket til dels at videreudvikle telefoni-platformen, dels at markedsføre Firmafons løsning i Danmark.

Målet og midlerne ligger klar – men udadtil består Firmafons offensiv mest af krigs- og hensigtserklæringer, bl.a. fordi man endnu ikke har været ude med dét, som Peter Engelbrecht betegner som “ambitiøse marketingtiltag”. Og så har man endnu til gode at knytte bureauer til sig.

“Det ville være forkert at konkludere, at vi ikke har nogen bureauer i kikkerten. Jeg vil i stedet præcisere, at vi ikke har valgt bureau endnu,” siger Peter Engelbrecht.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club