Ambitiøs ny prisportal opruster på marketing

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Samlino har rejst mange penge, som bl.a. skal bruges på markedsføring. Nu har man hentet en ny marketing-direktør fra Yousee.

Det er ikke lang tid siden, at den relativt nye prisportal, Samlino, rejste 150 mio. kr. til fortsat ekspansion.

Det var penge, der havde et væsentligt markedsføringsperspektiv, fordi de bl.a. skal bruges på øget synlighed – og nu følges der så op med en oprustning i marketingafdelingen.

Samlino har ansat Mikkel Zimakoff som ny marketingdirektør. Han kommer fra en stilling som Vice President, Yousee TV, og har siden 2010 haft en karriere i telebranchen.

Samlino har i forvejen Thomas Munk som marketingdirektør. Han er ansvarlig på tværs af grænser, mens Mikkel Zimakoff skal have 100 pct. fokus på Danmark med reference til Samlinos danske direktør, Kristian Pitzner-Jørgensen.

Mikkel har den nødvendige indsigt og erfaring fra branchen og han kan sætte sig i forbrugerens sted. Det er afgørende for, at vi bedre kan opnå vores mission om at gøre det nemt og overskueligt for danskerne at sammenligne komplekse produkter på tværs af bank-, tele- og forsikringsbranchen og dermed også øge kendskabet og brugen af vores tjeneste,” siger medstifter af Samlino.dk, Mads Faurholt-Jørgensen.

Samlino er aktiv inden for forsikrings-, bank- og telesektoren, og forretningsmodellen er, at selskaber i brancherne giver markedsførings-tilskud.

Virksomheden har en relativt stor marketingafdeling på ca. 15 medarbejdere ud af de i alt 120 medarbejdere. Det hænger sammen med, at man håndterer meget af markedsføringen selv uden bureauhjælp.

Men det kan der blive ændret på i takt med, at man går efter at blive stadigt mere synlig, og på et tidspunkt forventes også at gå på tv.