Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Selv internettet oplevede et lille fald i 1. halvår. Kun kabel-tv oplevede vækst.

Et fald på 15 pct. på det amerikanske mediemarked er lig med et forbrug, der er over 50 mia. kr. mindre i 1. halvår.

Store tal – men rent faktisk er det danske mediemarked faldet mere i procent. I årets første 7 måneder fald DRRB’s Mediaindex med 19 pct.

I USA er det Nielsen, der måler forbruger, og opgørelsen viser, at kabel-tv var ene om at notere vækst – +1,5 pct. – mens selv internettet måtte notere fald. Dog kun 1 pct., hvilket ikke er meget sammenlignet med øvrige mediegrupper.

Nationale aviser faldt med 22,8 pct., magasiner mistede 21,2 pct., mens tv “spot-advertising” tabte 17,4 pct.

Bilindustrien er fortsat største reklameforbruger – selvom branchen rent faktisk har skåret 31,4 pct.

Kilde: Brandrepublic

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club